EDUCAȚIA DIN ROMÂNIA ÎN TOP 10 ÎN EUROPA PÂNĂ ÎN 2035

Distribuie pe:

Edu Networks - program național pentru reformarea educației - își propune să aibă un impact real asupra a 50.000 de elevi din țară și să aducă educația din România în top 10 european până în anul 2035.

„Este primul program din România în care unele dintre cele mai relevante organizații din educație vor lucra pentru prima dată, împreună, în aceleași școli. Miza noastră e ca România să ajungă un sistem educațional în top 10 Europa până în 2035. În momentul ăsta, ultimul studiu internațional arată că România e pe locul penultim dintre 29 de țări evaluate, din păcate, deci avem foarte multe de recuperat", a declarat Andreea Nistor, de la Asociația pentru Valori în Educație, cu ocazia lansări proiectului.

În realizarea acestui program, desfășurat inițial pentru o perioadă de patru ani, vor fi implicate nouă organizații, peste 50 de mentori de business și 68 de specialiști în educație.

„Nevoile școlilor din România sunt foarte diverse, în continuare, după 30 de ani de democrație și acces la fonduri și la soluții internaționale, în România avem 42% rată de analfabeți funcționali în mediul rural la copii de 15 ani și asta e un lucru îngrijorător. Încercăm să construim un context în care să dezvoltăm școlile din România și să le modernizăm și asta trebuie să funcționeze, din punctul nostru de vedere, chiar și pentru școlile care au cele mai mari provocări. Nu ne alegem doar luptele ușoare, nu alegem doar școlile de la oraș, nu vrem să lucrăm doar cu școlile care sunt în proximitatea noastră - am făcut un poll național prin care școlile trebuiau să aplice și, în funcție de cât de mult și-au dorit să fie parte din proiet, au fost admise", a spus Andreea Nistor.

Ea a precizat că intenția este ca, lucrând timp de patru ani cu școlile care vor face parte din Edu Networks, acestea să se transforme școli-fanion.

„O școală-fanion ar trebui să fie o școală excepțională și, odată ce ea devine o școală foarte bună, să poată să fie un hub de resurse pentru școlile regionale din jurul ei. Aceste școli vor lucra timp de patru ani cu noi, timp în care o să aibă interacțiuni mai mult decât lunare, adică o să fim colegii lor timp de patru ani. Lucrăm cu profesorii, părinții și administrația. Ne adresăm școlii și antrenăm pe toată lumea din jurul ei, lucrăm inclusiv cu părinții, o să lucrăm cu primarii, cu toată lumea care face parte din comunitate", a mai spus Andreea Nistor.

Obiectivele principale ale proiectului sunt reducerea abandonului școlar, a absenteismului și analfabetismului funcțional.

„Prin calitatea noastră de ONG nu vrem să ne substituim funcțiilor guvernamentale și n-o să reușim niciodată să lucrăm cu 7.000 de școli din România, dar ce putem să facem este să lucrăm cu suficient de multe școli, încât tot ceea ce facem noi să devină niște poli de bune practici, care să aibă și capacitatea să difuzeze în jurul lor, la nivel de județ și la nivel de regiune, tot ceea ce înțelegem noi, o învățare relevantă pentru copii", a afirmat Andreea Nistor.

Lasă un comentariu