ROMÂNII POT COMPARA ONLINE PREȚURILE LA PRODUSELE ALIMENTARE

Distribuie pe:

Românii pot compara prețurile alimentelor din marile supermaketuri, de marți, 15 octombrie, cu ajutorul platformei Monitorul Prețurilor Alimentare, lansată de Consiliul Concurenței.

“Comparatorul conține 30.000 de produse alimentare din marile lanțuri de magazine, la nivel național, care reprezintă jumătate din comerțul de alimente. Toate lanțurile introduc în timp real în acest comparator prețurile pe care le practică. Marile rețele participante sunt: Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, Lidl, Mega Image, Penny și Selgros. Participant este și Profi, care încă nu s-a integrat în platformă. În total, sunt înscrise 1.700 de magazine din toată țara în platformă. Această platformă va obliga magazinele care au prețuri mai mari să le reducă, facem concurența să acționeze mai repede și mai bine”. (Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței)

Compararea prețurilor se va putea face pe calculator sau pe telefon, printr-o aplicație. Aplicația de mobil va fi disponibilă în cursul acestei săptămâni. Aplicația a costat 300.000 de euro, bani proveniți de la bugetul de stat. Consumatorii vor putea vedea doar prețurile în timp real. Istoricul prețurilor va fi vizibil doar pentru Consiliul Concurenței, care va face analize cu privire la evoluția prețurilor și le va face publice din când în când. Un soft se ocupă de actualizarea prețurilor. Când retailerii își actualizează în soft prețurile, este transmisă informația și către Monitorul Prețurilor. Consumatorii care observă că prețurile de pe platforma Monitorul Prețurilor Alimentare diferă de cele de la raft pot sesiza Consiliul Concurenței prin intermediul aplicației sau ANPC, la telefonul consumatorului. “Nu ne așteptăm la acest gen de probleme, dar ele nu pot fi excluse”, a precizat președintele Consiliului Concurenței. Bogdan Chirițoiu a menționat că aceasta este o primă etapă a proiectului la nivel național. “Vrem să introducem și posibilitatea de a identifica produsele din România. Și lanțurile mai mici interesate vor putea introduce prețurile pe platformă, pe viitor”, a mai declarat Chirițoiu. El a trecut în revistă și succesul pe care l-a avut platforma Monitorul Prețurilor la carburanți, lansat recent de Concurență, care a avut până în prezent 1,8 milioane de accesări. Horia Constantinescu, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, a declarat că salută inițiativa Monitorului Prețurilor la Alimente. “Cu rezerva însă că vorbim despre o informare rezervată, totuși, sub sancțiunea de a nu fi completă și corectă. Spun acest lucru pentru că nu rareori ieftin s-a dovedit a fi noul scump, de exemplu fructele tratate cu substanțe care pot induce perisabilitate. Considerăm acesta un prim pas pentru a veghea asupra intereselor consumatorilor, care pot alege produse mai ieftine. Dar să nu uităm că trebuie să le aleagă și pe cele care respectă plajă mai mare de interes, sănătate, calitate”, a declarat Constantinescu.

 

Lasă un comentariu