LA UNIVERSITATEA DE MEDICINĂ, FARMACIE, ȘTIINȚĂ ȘI TEHNOLOGIE “GEORGE EMIL PALADE'' DIN TÂRGU-MUREȘ - STUDENȚII DE AZI - PROFESIONIȘTII DE MÂINE

Distribuie pe:

Pentru creșterea gradului de promovabilitate pentru primul an de studii universitare și îmbunătățirea performanțelor academice ale studenților, la UNIVERSITATEA DE MEDICINĂ, FARMACIE, ȘTIINȚĂ ȘI TEHNOLOGIE ,,GEORGE EMIL PALADE'' din TÂRGU-MUREȘ se derulează, timp de 36 de luni, Proiectul privind învățământul secundar (ROSE) “Studenții de azi - profesioniștii de mâine”. “Grupul țintă al Facultății de Inginerie este format din beneficiarii direcți, în care vom cuprinde toți studenții admiși în anul I de studii de licență cu media mai mică sau egală cu 7 la examenul de Bacalaureat și/sau cei cu burse sociale, indiferent de regimul de finanțare al studiilor (buget sau taxă), precum și studenții care fac parte din categoriile defavorizate. Totalul estimat al numărului de studenți cuprinși în grupul țintă este de 304. Alături de beneficiarii direcți ai grupului țintă se adaugă beneficiarii indirecți, formați din cadre didactice ale facultății, ale DPPD, personal specializat afiliat CCOC, asociații studențești (ESTIEM, Liga studenților). Numărul total al participanților în sub-proiect pe întreaga perioadă de implementare este de aproximativ 1.100”, preciza conf. univ. dr. Arina MODREA, director grant.

Aflat în cel de-al treilea an de implementare, obiectivul general și obiectivele specifice ale sub-proiectului se corelează cu strategia universității/ facultății, dar se corelează și cu obiectivele stabilite în proiectul ROSE la nivelul Schemelor de Granturi Necompetitive pentru Universități. De asemenea, obiectivele stabilite în sub-proiect se corelează cu Strategia Ministerului Educației Naționale cu privire la formarea inițială, la ridicarea calității în educație/învățământ prin găsirea de diferite soluții alternative care să contribuie la motivarea și sensibilizarea studenților pentru a obține rezultate bune la învățătură.

Implementarea este în responsabilitatea Ministerului Educației Naționale (MEN) prin Unitatea de Management al Proiectelor cu Finanțare Externă (UMPFE).

Proiectul este structurat în trei componente. Primele două sunt concepute pentru a aborda aspecte de natură academică și socială care conduc la performanța scăzută a elevilor în învățământul secundar superior, precum și în primii ani din învățământul terțiar. A treia componentă include atât managementul de proiect, monitorizarea și evaluarea impactului acestuia, cât și activitatea de evaluare a intervențiilor existente, care abordează constrângerile financiare ale elevilor din învățământul secundar superior provenind din grupuri dezavantajate.

Lasă un comentariu