DOAR 5% DINTRE ROMÂNI NU PRIMESC SALARIUL PE CARD!

Distribuie pe:

Un studiu de piață privind comportamentul românilor raportat la plata facturilor, realizat de PayPoint România, arată că plățile în numerar continuă să fie considerate cele mai sigure de către români, în condițiile în care mai mult de jumătate dintre aceștia preferă să își plătească prin această metodă facturile de utilități.

“Când vine vorba de utilități, 7 din 10 români obișnuiesc să le plătească personal și achită cel puțin o factură prin intermediul sistemului electronic PayPoint. 3 din 10 respondenți care au utilizat un sistem electronic de plată în ultimele 3 luni asociază dispozitivul electronic folosit cu PayPoint.

Consumatorii PayPoint își plătesc facturile la electricitate, în proporție de 90%, prin sistemul de plată asistată, la telecomunicații, în proporție de 84%, la gaz în proporție de 55%, și la apă în proporție de 50%.

Comportamentul financiar al consumatorului rămâne fidel noțiunilor de siguranță, proximitate și ușurință în utilizare, ce definesc sistemul de plăți PayPoint, și ne bucură să observăm că utilizatorii noștri aleg să folosească sistemul cu recurență lunară.

În magazinele partenere PayPoint, din apropierea locuinței, plățile sunt efectuate rapid și în siguranță, fiind, de asemenea, locul în care consumatorii își fac o parte din cumpărăturile zilnice necesare.

În ultimele 3 luni, 5 din 10 români au folosit plata asistată, 4 din 10 români au făcut plata online și 3 din 10 români au plătit direct furnizorului. Plățile prin intermediul ATM sau Roboțel s-au clasat printre metodele mai puțin preferate de români (aproximativ 20%).

Când primesc salariul, 20% dintre români retrag toată suma din cont și fac plăți în numerar, în timp ce 49% dintre ei retrag doar o parte din suma din cont, cu care efectuează plăți în numerar. 27% dintre români fac plăți doar cu cardul și 5% dintre români nu primesc salariul pe card.

9 din 10 români consideră că cel mai important criteriu luat în considerare la efectuarea plăților este securitatea tranzacției, urmat de lipsa comisioanelor, rapiditatea operării tranzacției și timpul scurt de așteptare.

În concluzie, românii își aleg metodele de plată pe baza a doi factori externi: obiceiurile de plată ale comunității din care fac parte și oportunitățile pe care le identifică în apropierea locuinței sau a locului de muncă”, potrivit reprezentanților PayPoint România.

*

Studiul a fost efectuat în luna mai 2019, fiind intervievați 1.005 români, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, din mediul rural și urban, din toate categoriile sociale și financiare.

Lasă un comentariu