A ÎNCEPUT CAMPANIA ELECTORALĂ PENTRU TURUL AL DOILEA AL ALEGERILOR

Distribuie pe:

Campania electorală pentru turul al doilea al alegerilor prezidențiale a început ieri, de la ora 00.00, aceasta urmând a se încheia sâmbătă, 23 noiembrie, la ora 7.00.

Autoritatea Electorală Permanentă anunță că, potrivit legii, al doilea tur de scrutin are loc în aceleași secții de votare și circumscripții electorale, sub conducerea operațiunilor electorale de către aceleași birouri electorale și pe baza acelorași liste de alegători de la primul tur.

*** La secțiile de votare din străinătate, se votează pe durata a trei zile, ca și la primul tur, conform următorului program:

* vineri, 22 noiembrie, între orele 12.00-21.00;

* sâmbătă, 23 noiembrie, între orele 7.00-21.00;

* duminică, 24 noiembrie, între orele 7.00-21.00.

În toate cele trei zile există posibilitatea de prelungire a votării până cel mai târziu la ora 23.59 pentru alegătorii care se află la sediul secției de votare la ora 21.00, precum și pentru cei care se află la rând în afara sediului secției de votare, reamintește AEP.

Potrivit legii, pot vota la secțiile de votare din străinătate cetățenii români care în ziua alegerilor se află în străinătate, indiferent de motivul prezenței acestora pe teritoriul altei țări - domiciliați, rezidenți sau turiști.

Actele pe baza cărora se poate vota în străinătate sunt: cartea de identitate; cartea de identitate provizorie; buletinul de identitate; pașaportul diplomatic; pașaportul diplomatic electronic; pașaportul de serviciu; pașaportul de serviciu electronic; pașaportul simplu, pașaportul simplu electronic; pașaportul simplu temporar; carnetul de serviciu militar (în cazul elevilor din școlile militare).

* În ceea ce privește votul prin corespondență, alegătorii români cu domiciliul sau reședința în străinătate care au primit plicul trebuie să se asigure, înainte de a lipi autocolantul pe candidatul preferat, că acesta a intrat în turul al doilea. În cazul în care autocolantul este aplicat pe un candidat care nu a intrat în turul al doilea, votul este anulat, menționează AEP.

Plicurile cu opțiunile pentru turul al doilea trebuie expediate astfel încât să ajungă la sediile birourilor electorale pentru votul prin corespondență până cel mai târziu în data de 21 noiembrie. Cei ale căror plicuri nu ajung până la termenul menționat vor fi notificați și îndrumați să se îndrepte spre cea mai apropiată secție de votare.

*** În țară, au fost organizate 18.748 de secții de votare, iar lista acestora poate fi consultată pe site-ul www.roaep.ro la secțiunea Management Electoral/Geografie electorală/Registrul secțiilor de votare. Alegătorii pot afla la ce secție de votare sunt arondați accesând www.registrulelectoral.ro.

Votarea în țară are loc duminică, 24 noiembrie, între orele 7.00 și 21.00, cu posibilitatea de prelungire până cel mai târziu la ora 23.59 pentru alegătorii care se află la sediul secției de votare la ora 21.00, precum și pentru cei care se află la rând în afara sediului secției de votare.

Alegătorii din țară votează cu un act de identitate valabil, emis de statul român: cartea de identitate; cartea electronică de identitate; cartea de identitate provizorie; buletinul de identitate; pașaportul diplomatic; pașaportul diplomatic electronic; pașaportul de serviciu; pașaportul de serviciu electronic; carnetul de serviciu militar.

Potrivit AEP, pașaportul simplu, pașaportul simplu electronic și pașaportul simplu temporar pot fi folosite doar de cetățenii români cu domiciliul în străinătate care votează în România.

În țară, cetățenii votează la secția de votare la care este arondată strada sau localitatea unde își au domiciliul ori reședința, iar în cazul în care e află în altă unitate administrativ-teritorială, pot vota la orice secție de votare din cadrul acesteia.

 

Pentru alegătorii netransportabili din motive de boală sau invaliditate, din țară, președintele biroului electoral al secției de votare poate aproba, la cererea scrisă a acestora, depusă cel mai târziu în preziua votării, însoțită de copii ale unor acte medicale sau alte acte oficiale din care să rezulte că persoanele respective sunt netransportabile, ca o echipă formată din cel puțin doi membri ai biroului electoral să se deplaseze cu o urnă specială și cu materialul necesar votării - ștampilă cu mențiunea “VOTAT”, buletine de vot și timbre autocolante necesare pentru a se efectua votarea.

Ca și în primul tur, operațiunile privind numărarea voturilor, inclusiv a celor prin corespondență, sunt înregistrate video și audio și se desfășoară în deplină transparență, în prezența tuturor membrilor birourilor electorale ale secțiilor de votare și a persoanelor acreditate.

Persoanele acreditate să asiste la efectuarea operațiunilor electorale la primul tur de scrutin sunt de drept acreditate să asiste la efectuarea acestor operațiuni și la al doilea tur, precizează AEP.

 

Lasă un comentariu