SFATURI ȘTIINȚIFICE PENTRU RENUNȚAREA LA VICII

Specialiștii britanici în dependență și sănătate mintală de la Universitatea din York și cei de la Colegiul Regal din Londra, citați de descopera.ro, au emis câteva sfaturi științifice care să îi ajute pe dependenții de droguri, alcool sau țigări, să scape de vicii.

“Cum putem scăpa de vicii? Aplicând cei doi P, adică perseverența și planificarea. Perseverența stă la baza majorității poveștilor despre schimbările realizate cu succes și poate dura între 6 și 30 de încercări de a renunța, pentru ca persoanele dependente de droguri sau alte vicii să devină abstinente. Este important să fii realist cu privire la necesitatea de a persevera. Se știe că schimbările făcute pas cu pas sunt superioare țintelor prea ambițioase.

Al doilea P - planificarea. Înțelepciunea convențională sugerează că planificarea îmbunătățește șansele de succes, dar există dovezi că încercările neplanificate de a renunța la fumat pot fi la fel de reușite. Așadar, vești bune pentru oricine se angajează într-o tentativă improvizată de schimbare. Prin urmare, deși încercările spontane pot avea succes pentru fumători, alegerea zilei potrivite pentru a începe să schimbe alte obiceiuri este probabil să joace un rol important pentru ei.

Știm că motivația și energia fluctuează, așa că gândiți-vă când veți avea niveluri maxime pentru ambele ținte propuse. Un început bun oferă încurajarea necesară pentru a trece în a doua zi de renunțare la viciu.

Acordă-ți un interval de timp. A avea la dispoziție un anumit interval de timp pentru o schimbare nu trebuie privit ca un eșec sau folosit ca o scuză pentru a renunța. Poate fi tentant (dar, nerealist) să vezi schimbarea într-un mod binar - succesul sau eșecul.

În schimb, priviți perioada de timp acordată unei schimbări ca pe o oportunitate de a obține o perspectivă, reflectând cât se poate de sincer la motivul pentru care faci asta și cum te poate ajuta la următoarea încercare de schimbare.

Cercetările noastre au arătat că aceste procese sunt cruciale pentru schimbarea obiceiurilor înrădăcinate, atât de mult încât, în lumea dependenței, tratamentul este adesea denumit prevenire a recidivei, pentru a recunoaște că tratamentul se referă, de asemenea, la prevenirea negativului, deoarece accentuează pozitivul.

Nivelurile ridicate de autoeficiență (o credință și încredere în capacitatea personală), atunci când încercați să schimbați comportamentul, prevăd succesul final. Factorii care cresc autoeficiența includ autodiscuția (eu pot face asta), succesul anterior la schimbarea unui alt comportament sau obiceiuri și afirmații ale altora.

Dorința de schimbare este posibilă, dar poate fi subminată de anxietatea anticipativă, adică atunci când o persoană se așteaptă și se teme de simptomele de sevraj, atunci când își schimbă un obicei, cum ar fi fumatul. Disconfortul anticipat este de obicei mai mare decât experiența reală, dar poate paraliza orice încercare de a testa realitatea.

În loc să vă concentrați asupra a ceea ce pierdeți, renunțând la fumat, la alcool sau la droguri, gândiți-vă la ce veți câștiga (mai mulți bani, un somn mai bun, sănătate). Un exercițiu util pentru a ajuta la evaluarea beneficiilor personale este bilanțul decizional.

Rușinea și vinovăția sunt emoții puternice pe care majoritatea oamenilor vor încerca să le evite. Deci, când vine vorba de adoptarea unei abordări științifice pentru schimbare, dovezile oferă câteva sfaturi utile. Fii pregătit pentru mai multe încercări de schimbare, nu deveni prea ambițios, nu ține schimbarea ta în secret și permite să fii complimentat și încurajat. În cele din urmă, astăzi ar putea fi ziua potrivită pentru a începe.

Dacă tocmai v-ați hotărât, cu motivația și energia de partea voastră, șansele de a evita un obicei prost sunt la fel de bune ca cei care au petrecut săptămâni, pregătindu-se.

Efectuarea unei schimbări este relativ ușoară pentru majoritatea dintre noi, însă menținerea acestei schimbări este în mod evident mult mai dură. Așa că, deși unii ar putea avea norocul să facă o schimbare, alții vor trebui să continue să încerce. Știința sugerează că vor ajunge acolo unde își doresc”, ne încurajează cercetătorii britanici.

Lasă un comentariu