LAUDELE, MAI STIMULANTE PENTRU ELEVI DECÂT SANCȚIUNILE!

Cercetătorii americani de la Universitatea „Brigham Young" din Utah, citați de descopera.ro, susțin că laudele, mai degrabă decât sancțiunile, îi ajută pe elevi să se concentreze mai bine la ore.

„Studiul nostru, desfășurat pe o perioadă de trei ani, la care au luat parte 2.536 de copii cu vârste cuprinse între 5 și 12 ani, înmatriculați la școli de pe teritoriul Statelor Unite, a concluzionat că adolescenții sunt mai înclinați să asculte de profesori și să se concentreze asupra activității școlare, dacă sunt lăudați.

În jumătate dintre clasele participante, profesorii au pus în aplicare un program comportamental, în care elevilor li se comunică abilitățile sociale pe care ar trebui să le pună în aplicare în timpul lecțiilor și sunt recompensați pentru folosirea acestora.

La celelalte ore, profesorii au folosit măsurile obișnuite de management al clasei, care includea și sancțiuni. Noi am examinat numărul de declarații laudative pe care le oferă profesorii, în comparație cu numărul mustrărilor (raportul dintre laudă și mustrare - PRR) și impactul acestui comportament asupra copiilor.

Descoperirile sugerează că în orele cu cel mai înalt raport PRR, elevii petrec un interval cu 20% până la 30% mai lung, acordând atenție profesorului sau activității de învățare, în comparație cu cele unde PRR a fost la nivelul cel mai scăzut. Situația a fost similară, atât în timpul orelor obișnuite, cât și al celor în care profesorii au aplicat programul comportamental.

Din nefericire, cercetările au arătat că profesorii au deseori tendința de a-și dojeni elevii pentru probleme de conduită, într-o măsură egală sau chiar mai mare decât a-i lăuda pentru comportament adecvat, de cele mai multe ori cu efect negativ asupra comportamentului elevilor.

Trebuie înțeles faptul că lauda este o formă de răspuns oferit de profesor, iar elevii au nevoie de această reacție, pentru a înțelege felul în care trebuie să se comporte și care anume conduită este apreciată de profesori", explică oamenii de știință americani.

Lasă un comentariu