CONVORBIRI LA “CUVÂNTUL LIBER” ,,ÎMI DORESC CEEA CE SPERĂ TOATĂ LUMEA: SĂ RĂMÂNEM SĂNĂTOȘI, IAR MOMENTUL REVENIRII LA ȘCOALĂ SĂ NU FIE PREA ÎNDEPĂRTAT”

Distribuie pe:

Interlocutor: ȘANTA Mihaela Gabriela, director al Școlii Gimnaziale “Dacia”, Târgu-Mureș, profesoară de Limba și literatura română

- În condițiile pandemiei COVID-19, cum credeți că se poate veni în întâmpinarea cadrelor didactice și a elevilor care nu dispun de logistica necesară?

- Situația cu care ne confruntăm în această perioadă reprezintă pentru noi, toți, o adevărată provocare. Profesional suntem “invitați” să ieșim din zona noastră de confort și să găsim modalități pentru a sprijini elevii să învețe. Simt nevoia să le mulțumesc colegilor mei profesori, învățătoare și educatoare, pentru rapida adaptare la situația în care ne aflăm și pentru că, încă o dată, s-au dovedit extrem de cooperativi, creativi și profesioniști. Ne bazăm în demersul educațional actual pe logistica de care dispune fiecare acasă. Din fericire, elevii școlii noastre au posibilitatea de a accesa internetul fie de pe telefon, fie de pe laptop sau calculator, astfel că ne-am aflat într-o permanentă comunicare cu ei și cu părinții acestora prin intermediul rețelelor de socializare. De asemenea, pe site-ul școlii, www.gimnaziuldaciams.ro a fost creată o secțiune dedicată transmiterii informațiilor de specialitate către elevi. Ne-am obișnuit destul de repede, zic eu, și cu diverse platforme educaționale (zoom, google classroom), astfel că avem colegi care au optat pentru activitate directă cu elevii prin intermediul acestora, încercând să eficientizeze cât mai mult posibil această perioadă. E adevărat că pentru cei care nu au acces la internet, situația nu este atât de simplă. În sensul acesta, consider oportune inițiativele MEC și ISJ Mureș de a desfășura programele Teleșcoala, respectiv Școala Nouă pentru disciplinele Limba și literatura română, Matematică și Limba maghiară. Cred că și posturile de televiziune publică pot sprijini educația în această perioadă prin difuzarea unor documentare, a unor ecranizări după romane de succes. Nu trebuie uitați nici preșcolarii, iar în grila de programe a posturilor TV ar fi binevenite emisiuni, activități, filme dedicate lor.

- Care sunt provocările/dificultățile cu care vă confruntați în această perioadă?

- Principala provocare cred că o reprezintă tocmai această nevoie de a ne părăsi cu toții, profesori, elevi și părinți, “zona de confort” în care eram obișnuiți să ne desfășurăm activitatea legată de școală și să ne adaptăm cerințelor și regulilor actuale, fără, însă, a coborî nivelul educativ.

- S-au implicat părinții?

- Părinților chiar trebuie să le mulțumesc pentru felul în care au ales și au înțeles să ne sprijine. Au realizat că trebuie să ne fie aproape (de la distanță) în acest context inedit, scopul fiind binele propriilor copii. La nivelul învățământului preșcolar și primar, unde copiii nu reușesc întotdeauna să se descurce singuri, părinții s-au implicat în mod deosebit, dar și cei de la gimnaziu ne-au fost de ajutor. Cu siguranță, este și meritul dumnealor faptul că la lecțiile desfășurate online prezența copiilor a fost de multe ori în proporție de 100%.

- Proiecte în derulare, pe timp de pandemie? (Cum a fost influențată desfășurarea acestora?)

- Încă din luna septembrie a anului trecut, noi am fixat săptămâna Să știi mai multe, să fii mai bun! pentru perioada 30 martie - 3 aprilie 2020. La nivelul fiecărei clase, învățătoarele și diriginții, în colaborare cu profesorii, stabiliseră un program care includea vizionarea unui spectacol la Teatrul Național Târgu-Mureș, vizite la diferite instituții din oraș, excursii tematice, concursuri sportive și multe alte activități. Ne-am văzut nevoiți să ne reorganizăm și să ne adaptăm, propunând copiilor activități “altfel”, ce se pot desfășura acasă. Astfel, elevii au fost invitați să gătească, să urmărească filme educative, să facă ordine și curățenie în camera lor și chiar să își dovedească talentul artistic. Cadrele didactice au dat dovadă de multă creativitate în conceperea activităților, iar elevii au fost deschiși și încântați de aceste propuneri. Trebuie amintit că la momentul instituirii stării de urgență ne aflam în plină etapă de înscriere a copiilor în clasa pregătitoare. Pentru cei care au dorit, aceasta a continuat online, părinții putând să completeze fișa de înscriere de acasă, validarea acesteia urmând a se face la secretariatul școlii după reluarea cursurilor.

- Perspective?

- Personal, îmi doresc ceea ce speră toată lumea: să rămânem sănătoși, iar momentul revenirii la școală să nu fie prea îndepărtat.

- Propuneri/soluții pentru situația actuală?

- Sunt de părere că atunci când lucrurile vor începe să intre pe făgașul firesc, cei care sunt factori de decizie în sistemul de învățământ vor evalua corect situația existentă la acel moment și vor lua hotărâri care să ne ajute să încheiem cum se cuvine acest an școlar.

- Acoperă/suplinește Teleșcoala (adresată elevilor V-VII și IX-XI) munca la clasă, nevoile specifice ale procesului instructiv-educativ?

- Aceste inițiative sunt binevenite și utile. Bineînțeles că acestea nu pot suplini în totalitate activitatea didactică din școli și grădinițe, dar susțin, în aceste zile, contextul educativ. Materialele prezentate în cadrul programelor sunt realizate de profesori cu merite deosebite. Sunt bucuroasă și mândră că au fost cooptate în aceste demersuri și cadre didactice de la Școala Gimnazială “Dacia”. Astfel, doamnele profesoare de matematică Todoran Nicoleta și Stoica Angela au participat cu lecții pentru clasele V-VII la programul Școala Nouă, iar doamna profesoară Hamar Erzsebet la programul Telesuli, dedicat elevilor din clasele a VIII-a.

Lasă un comentariu