OBSESIA PENTRU CUMPĂRĂTURI A CRESCUT VÂNZAREA DE ALCOOL CU 418%!

Distribuie pe:

În săptămâna 9-15 martie 2020, când s-au anunțat în România primele restricții generate de pandemia de coronavirus, s-a produs o adevărată explozie de cumpărături, obsesia consumatorilor fiind aceea de a-și face stocuri de alimente.

În această situație, vânzările de conserve din carne au urcat cu... 625% (ceea ce este relativ “normal”), însă au crescut și vânzările de alcool, cu nu mai puțin de... 418%, datele fiind comparate cu aceeași perioadă a anului 2019.

Analiza a fost realizată de compania RetailZoom, care a monitorizat vânzările din Carrefour Hypermarket, Carrefour Market, Cora, Inmedio, Mega Image, Shop&Go, Metro, Penny Market, Profi, Xpress și din peste 3.000 de magazine din comerțul modern internațional, fiind monitorizate vânzările a 183 de categorii alimentare, de îngrijire personală și a casei.

Conform analizei, topul celor 25 de categorii de alimentare ce au contribuit cel mai mult la creșterea vânzărilor, în medie, cu 75%, este reprezentat de ingrediente de bază pentru pregătirea meselor, în principal carne și mezeluri, ulei, brânză, apă, fructe și legume, conserve și produse de băcănie. Pe lângă acestea, alte categorii ce au înregistrat minimum 300% creștere, au fost conservele de carne (625%), alcoolul pur (418%) și drojdia (366%). Produsele de igienă personală au înregistrat și ele un salt al vânzărilor, în prima săptămână a restricțiilor generate de începutul epidemiei de coronavirus în România. Astfel, hârtia igienică și săpunul au înregistrat vânzări uriașe, contribuind cel mai mult la creșterea executivă a vânzărilor de produse dedicate îngrijirii personale, în timp ce șervețelele umede au devenit produsul campion al creșterilor vânzărilor de aproape 8 ori față de aceeași perioadă a anului trecut.

Produsele de înfrumusețare au înregistrat scăderi, în special pentru machiaj, ojă, parfum, în schimb, produsele dedicate curățeniei au înregistrat o dublare a vânzărilor, producând un vârf al achizițiilor față de toate celelalte perioade ale anului. Cu doar câteva excepții, toate categoriile au vânzări de peste 75% mai mari față de aceeași perioadă a anului trecut.

Coșul de cumpărături în această perioadă a fost compus preponderent dintr-un mix de categorii de stocare, ce au contribuit cel mai mult la creșterea generală.

Între toate tipurile de produse, cea mai mare creștere au înregistrat-o produsele de îngrijire personală (113), urmate de cele de curățenie sau de îngrijire a casei (100), și de cele alimentare (75). Pentru toate aceste grupe de produse, creșterile sunt fără precedent față de nivelul obișnuit al unei săptămâni “normale”, rivalizând cu vânzările premergătoare Paștelui sau Crăciunului.

Creșterea vânzărilor pentru produsele alimentare a concurat, spre exemplu, cu perioada vânzărilor de Paște din 2019. Spre exemplu, cumpărăturile produselor de băcănie au atins în săptămâna studiată creșteri de peste două ori.

Prețurile nu au înregistrat o creștere la nivel general, ci doar pentru anumite categorii de produse, determinate în principal de unele dintre articolele listate. Însă, este posibil ca aceste creșteri de preț să fie vizibile începând din a doua parte a lunii martie. Un comportament observat este acela al tranziției cumpărătorilor către ambalaje mai mari, care sunt, în mod evident, mai scumpe, sau către produsele ieftine.

Singurele produse care înregistrează descreșteri ale vânzărilor în această săptămână au fost produsele de machiaj, parfumurile și cele de îngrijire a unghiilor. (L.P.)

Lasă un comentariu