PLÂNGERE PREALABILĂ ADRESATĂ MEC

Distribuie pe:

Consiliul Național al Elevilor (CNE) a formulat o plângere prealabilă adresată Ministerului Educației și Cercetării, în temeiul Legii 554/2004 privind contenciosul administrativ, prin care solicită abrogarea Ordinului Ministrului Educației 4135/2020, referitor la participarea la cursuri în mediul online, pe care-l consideră discriminatoriu.

Într-un comunicat al CNE remis AGERPRES se precizează că Ministerul Educației și Cercetării a emis un ordin prin care “instituia, printre altele, obligația tuturor elevilor de a participa la ore în mediul online, fără a le pune la dispoziție și instrumentele necesare”.

“Astfel, sute de mii de elevi din România se află în imposibilitatea de a accesa resurse educaționale online, fiind lăsați în afara sistemului de învățământ. În săptămânile ce au urmat măsurii de închidere a școlilor, s-a recomandat desfășurarea cursurilor în spațiul online. Societatea civilă a subliniat în repetate rânduri faptul că nu toți elevii și profesorii au acces la device-uri electronice (telefon mobil, tabletă, PC, laptop) sau Internet și a solicitat demararea urgentă a procedurilor de achiziție de instrumente digitale de către Guvernul României, pentru a garanta participarea la educație a tuturor beneficiarilor primari pe timp de pandemie. Însă, din păcate, măsurile întârzie să apară, iar Ministerul Educației și Cercetării nu a realizat încă o centralizare a cazurilor de elevi și cadre didactice dezavantajate. În prezent, România este statul european cu cel mai mare nivel al riscului de sărăcie sau excluziune socială în rândul copiilor. Peste o treime (38,1%) dintre copiii României sunt în risc de sărăcie sau excluziune socială”, se arată în comunicat.

Sursa citată adaugă că, față de cele arătate, Consiliul Național al Elevilor a formulat o plângere prealabilă adresată Ministerului Educației și Cercetării, prin care solicită “abrogarea OMEC 4135/2020, în temeiul Legii 554/2004 privind contenciosul administrativ”.

“Acțiunea întreprinsă de structura noastră survine dintr-o necesitate, fiind motivată de măsurile discriminatorii adoptate recent de minister”, conform comunicatului.

Antonia-Laura Pup, președintele Consiliului Național al Elevilor, afirmă că “ordinul ministrului Educației și Cercetării 4135/2020 limitează dreptul la educație nu doar pentru cei 300.000 de elevi din comunitățile dezavantajate, ci pentru toți elevii care nu au confortul de a participa la cursurile online, din diverse motive”.

“Într-o familie cu un singur calculator în casă, cu părinți ce îl utilizează pentru a realiza telemunca, școala online devine o utopie. Astăzi, 27 aprilie 2020, MEC încă nu a prezentat un plan concret pentru respectarea dreptului la educație pentru toți copiii pe care noi îi reprezentăm, iar această încălcare flagrantă a unui drept fundamental nu poate fi trecută cu vederea de reprezentanții elevilor. Dacă ministerul a decis să impună măsuri de continuare a procesului educațional doar pentru o parte dintre elevi, condiționând accesul la educație pe criteriul social și economic, noi nu vom face acest lucru și vom lupta pentru ca acei elevi să beneficieze de procesul instructiv-educativ, așa cum prevede și Constituția României. Educația nu ar trebui să fie despre majorități și minorități, ci despre fiecare elev în parte”, mai spune Antonia-Laura Pup, citată în comunicat.

 

Lasă un comentariu