GUVERNUL SPRIJINĂ MASS-MEDIA PENTRU INFORMAREA CETĂȚENILOR CU PRIVIRE LA PANDEMIA DE CORONAVIRUS!

Distribuie pe:

În ședința de vineri, 1 mai 2020, Guvernul a adoptat o ordonanță de urgență, prin care alocă suma de 200.000.000 lei către mass-media, pentru derularea unei campanii de informare a cetățenilor cu privire la regulile ce trebuie respectate pe perioada stării de urgență și după 15 mai.

Potrivit actului normativ, 47% din această sumă va fi alocată pentru desfășurarea campaniei la televiziunile naționale, iar restul de 53%, pentru celelalte medii de comunicare (presă tipărită, online, locală, regională sau pentru stații tv și radio locale și regionale).

Campania urmează să se desfășoare printr-o aplicație informatică, fiind publicat și raportul cu sumele alocate pentru fiecare furnizor media.

“Un proiect de act normativ adoptat a fost așteptat în urma consultărilor pe care Guvernul le-a derulat în această perioadă cu diverse industrii afectate și, mai ales, ca urmare a necesității desfășurării unor campanii ample de informare a opiniei publice în ceea ce privește regulile care urmează să fie respectate după încetarea stării de urgență și în perioada actuală de stare de urgență.

Vorbim despre măsuri, atât în ceea ce privește protecția sanitară pentru limitarea răspândirii coronavirusului, cât și despre măsurile necesare pentru reluarea activităților în domeniul social și economic. Aceste măsuri necesită o informare amplă a opiniei publice, iar Guvernul a decis derularea unei campanii de informare publică în acest sens.

Campania de informare publică reprezintă, în același timp, un mecanism de sprijin pentru industria mass-media și jurnaliștii din România care în această perioadă au veniturile din publicitate afectate în mod semnificativ.

În absența derulării unei astfel de campanii, practic, funcționarea lor ar fi puternic afectată, cu consecințe extrem de grave în ceea ce privește funcția lor de asigurare a unei informări corecte a cetățenilor. Și din punctul de vedere al Guvernului, această măsură este un mecanism de sprijin pentru asigurarea accesului la informarea corectă și echilibrată din partea industriei mass-media pentru cetățeni în această perioadă.

Campania ar putea fi prelungită, în limita bugetului alocat, în funcție de evoluția contextului social și economic generat de epidemia de coronavirus”, a precizat purtătorul de cuvânt Ionel Dancă, după ședința de Guvern.

În aceeași ședință, Guvernul a aprobat un memorandum care prevede un acord cu Google pentru derularea unor campanii de informare. Astfel, gigantul american va oferi acces gratuit pentru astfel de promovare în limita sumei de 1,2 milioane de dolari. 

Lasă un comentariu