COLȚUL PENTRU MINTE, INIMĂ ȘI LITERATURĂ - FĂRĂ PROFESOR, DISPAR COMUNIUNEA, EMOȚIA, DĂRUIREA...

Distribuie pe:

(...) Eu activez în domeniul învățământului și al cercetării. Încercarea aceasta mare (pandemia COVID-19 - n-n.) devine un bun prilej de a le reorganiza, la nivel național, pe amândouă. Școala de toate gradele trebuie să fie transformată radical, dar nu scoasă din temeliile sale, din tradițiile cele bune. Sunt unii colegi care cred că - după experiența forțată a învățământului online din aceste săptămâni - se va vedea că profesorii sunt inutili, că fiecare va putea face școală de acasă, cu aparate și nu cu oameni. Nimic mai fals! Eu cred că abia acum se va vedea câtă importanță are profesorul - factorul uman și căldura omenească. Am văzut în aceste zile părinți îngroziți care nu știu ce să facă și cum să le explice copiilor lor multiplele forme de cunoaștere prin care sunt asaltați. De când e lumea civilizată, școala o fac învățătorii și profesorii, pentru că aceștia au o meserie în acest sens, s-au pregătit ani buni pentru asta. Unii dintre ei au și vocație pentru pedagogie, ceea ce îi face ideali în meseria lor. Dacă unii se gândesc la școala generalizată la distanță, dacă cred că se poate face educație nu om lângă om, ci doar om lângă computer (tabletă, telefon etc.), atunci greșesc amarnic și nu știu ce este omul și ce înseamnă omenirea. Expresia feței profesorului și elevului, lumina sau tristețea din privire, culoarea din obraji, un gest mărunt, o lacrimă mijind în colțul ochiului sau abia prelinsă nu se pot percepe prin ecrane și nu se pot trăi plenar prin aparate. Fără profesor dispare nu neapărat comunicarea (deși are de suferit și aceasta), ci comuniunea, emoția, dăruirea, ceea ce ar fi catastrofal și ar ucide școala. În privința cercetării, cred că ar fi cazul să se înțeleagă de către guvernanți, după trecerea urgiei, că nu putem trăi în această lume concurențială cu 0,17% din buget alocat acestui gen de investigație a realității. Cu fracțiuni subunitare din buget acordate ani de zile cercetării, am marginalizat cercetarea medicală de vârf, am vitregit biologia celulară, virusologia, am ucis Institutul Cantacuzino, am lăsat să prolifereze ignoranța, prostia, astrologia și chiar vrăjitoria. Ideea, cultivată de oameni care par inteligenți și promovată în diferite mijloace de difuzare în masă, că toate vaccinurile sunt dăunătoare și că toate vaccinurile sunt produse de mari companii farmaceutice interesate numai de câștig este un infim rezultat al acestei politici distructive în privința rolului științei și al cercetării de la noi. Acum avem șansa să schimbăm toate aceste lucruri....(sursa - acad.ro)

Lasă un comentariu