DUPĂ PANDEMIE, DOUĂ TREIMI DINTRE EUROPENI, PREOCUPAȚI DE SĂNĂTATEA FAMILIEI

Distribuie pe:

Potrivit unui studiu realizat recent de Deloitte State of Consumer Tracker, citat de HotNews.ro, consumatorii europeni sunt mai preocupați de sănătate decât de problemele financiare și de cele legate de locul de muncă, în contextul crizei generate de pandemia de Covid-19.

Tendințele europene, în linie cu cele globale

Studiul dezvăluie că respondenții sunt îngrijorați, în principal, pentru sănătatea familiei (62%) și pentru bunăstarea fizică (48%). De asemenea, se evidențiază apariția unor dificultăți financiare, 42% dintre consumatorii europeni plănuind să amâne cumpărările costisitoare, în timp ce 38% dintre ei sunt îngrijorați pentru stabilitatea locului de muncă.

Tendințele europene sunt în linie cu cele globale, sănătatea familiei (65%) și bunăstarea fizică (54%) fiind principalele preocupări indicate și de respondenții la nivel global, urmate la distanță mare de problemele legate de situația financiară. Astfel, 43% dintre consumatorii la nivel global iau în calcul amânarea cumpărăturilor costisitoare și 41% din aceștia sunt îngrijorați pentru stabilitatea locului de muncă.

Consumatorii din Spania sunt cei mai îngrijorați cu privire la sănătatea familiei lor (76%), urmați de cei din Franța (72%) și Irlanda (65%). În același timp, aceste trei țări se numără printre cele mai preocupate de bunăstarea fizică, respectiv Spania (70%), Franța și Irlanda (50%).

La polul opus, Olanda este mai relaxată în privința problemelor legate de sănătatea familiei (43%) și bunăstare (32%). În ceea ce privește frica de a-și pierde locul de muncă, respondenții spanioli simt cea mai mare presiune (59%), urmați de italieni (45%) și britanici (38%).

S-a schimbat mentalitatea consumatorilor

“Influențate de anxietate, mentalitatea și comportamentul consumatorilor s-au schimbat și au intrat într-o nouă normalitate în timpul pandemiei de Covid-19, pe măsură ce oamenii și-au reajustat prioritățile. Aceste schimbări au fost alimentate și de restricțiile anunțate de autorități, care au avut un impact asupra comerțului cu amănuntul, încă de la începutul epidemiei.

În contextul în care România beneficiază de servicii de internet de calitate, românii au fost mai înclinați spre cumpărături în mediul virtual, după cum arată creșterea vânzărilor raportate de marii retaileri on-line.

Chiar și în contextul îngrijorării pentru sănătate și siguranță, europenii încă preferă să iasă la cumpărături în mediul off-line, având în vedere că mai mult de jumătate dintre aceștia intenționează să meargă în magazine pentru a cumpăra alimente (72%) și bunuri de uz casnic (74%).

În contextul în care tot mai multe persoane lucrează de acasă, consumatorii intenționează să cheltuiască mai mult pe servicii de internet și comunicații mobile, în principal în Olanda (17%), Spania (13%) și Germania (11%). În plus, pentru bunuri mai degrabă discreționare, cum ar fi mâncarea de la restaurant și cea comandată acasă, studiul subliniază că 26% dintre respondenții europeni vor să cheltuiască mai puțin”, precizează realizatorii studiului.

Profiluri de consumatori

În baza analizei comportamentului de consum, studiul delimitează patru profiluri ale consumatorilor, profilul european predominant fiind cel al cumpărătorului responsabil din punct de vedere social (peste 45%), care intenționează să cumpere mai mult de la producători locali, chiar dacă bunurile sunt mai scumpe.

Consumatorul care își face provizii, adică acela care intenționează să își facă rezerve de produse ce pot acoperi mai mult decât nevoile imediate, este regăsit în principal în rândul italienilor (43%), britanicilor (41%) și irlandezilor (39%).

Vânătorii de chilipiruri, care cumpără spontan articole de care nu au neapărat nevoie, dar pentru care găsesc oferte convenabile, se regăsesc în principal în Germania (47%) și Marea Britanie (46%), iar consumatorii comozi, cei care cumpără mai degrabă din magazine de proximitate, sunt numeroși în Irlanda și Marea Britanie (46%) și în Spania (41%).

Studiul mai subliniază că, în contextul actual, intenția europenilor de a economisi bani în următoarele patru săptămâni este, în medie, zero. Țările care se confruntă cu un nivel mai mic de îngrijorare pentru problemele financiare, precum Olanda, ai cărei locuitori sunt cel mai puțin preocupați de plățile pe care urmează să le facă (21%) sau de amânarea cumpărăturilor costisitoare (33%), sunt mai înclinate către economisire (18% dintre olandezi).

*

Studiul a fost realizat în a doua jumătate a lunii mai 2020, pe un eșantion de 15.000 de respondenți din 15 țări, dintre care șapte state europene - Franța, Germania, Irlanda, Italia, Marea Britanie, Olanda și Spania.

Lasă un comentariu