VIITORUL LOCURILOR DE MUNCĂ, ÎN VIZIUNEA TINERILOR

Pentru prima generație de absolvenți, fără robă, tocă și festivismul sfârșitului studiilor, viitorul este în online. Un studiu realizat de HappyRecruiter.com arată că studenții și proaspăt absolvenții se axează pe a dobândi experiență, consideră social media ca fiind o sursă importantă pentru oportunități noi de carieră, unde petrec peste 3 ore/zi și preferă un prim interviu cu un asistent virtual. La studiu, desfășurat pe parcursul lunii trecute, au participat 2.278 tineri - studenți sau absolvenți, aflăm de la Raluca Ștefănescu Marketing Recruitment Manager.

Festivitatea de absolvire - moment cheie în evoluția profesională

Festivitatea de absolvire marchează pentru tinerii absolvenți, simultan, două momente cheie în evoluția profesională și personală, respectiv încununarea efortului anilor de studii, dar și provocarea începerii carierei. Găsirea primului loc de muncă, fără experiență, fără cunoștințele practice de pe piața muncii, pentru absolvenți, finalizarea studiilor se transformă într-un moment de sărbătoare, dar și de îngrijorare, de necunoscut. Adăugând și anxietatea generată de situația economică și socială fără precedent, ne putem doar imagina prin ce trec tinerii absolvenți, aruncați în piața muncii în plină epidemie, în necunoscut și incertitudine.

Mai degrabă experiență decât salariu

În cel mai recent studiu al HappyRecruiter.com, Dora, asistentul virtual de recrutare, a intervievat tineri studenți și absolvenți aflați în căutarea primelor oportunități de carieră. Concluzia a fost că tinerii în căutarea primului job vor să dobândească mai degrabă experiență decât salariu. Totodată, tinerii consideră mediul online și social media ca fiind sursele cele mai importante pentru căutarea noilor oportunități de carieră. Social media devine din ce în ce mai mult habitatul preferat; 3 din 4 tineri petrec peste 3 ore/zi pe rețelele de socializare și tot aici ar prefera să aibă interacțiuni cu viitorii angajatori, de la găsirea oportunităților până la primele interacțiuni cu potențialii angajatori.

Oportunități de carieră

În căutarea primului job sau a unui program de internship, tinerii doresc în primul rând să acumuleze experiență (70% din ei). Primele joburi sunt văzute, deseori, ca o perioadă necesară de tranziție spre carieră într-un domeniu anume, motivate fie de necesitatea dobândirii experienței, fie de nevoia susținerii cheltuielilor curente.

Într-o perioadă în care recrutorii caută alternative la târgurile de cariere offline și programe/prezentări în mediile universitare (sursele folosite cu succes în trecut), tinerii confirmă, într-o proporție covârșitoare (87,22%) că le este mai dificil să își găsească programe de internship sau oportunități de joburi în această perioadă.

Doar 3,42% dintre respondenți susțin că este mai ușor să își găsească oportunități noi, în timp ce 9,37% consideră că au acces la oportunități/programe la fel ca în perioadele anterioare.

Cu un public foarte receptiv la mesajele de carieră, într-un mediu prietenos (social media), angajatorii care pot și vor profita de oportunitățile noii normalități a recrutării au șanse de succes mai mari decât înainte, preciza Raluca Ștefănescu - Marketing Recruitment Manager.

Lasă un comentariu