ROMÂNII S-AU PLICTISIT SĂ LUCREZE DE ACASĂ...

Un studiu recent (luna mai 2020), realizat de Gensler Research Institute România, arată că doar 1 angajat din 8 și-ar dori să continue să lucreze exclusiv de la distanță, în timp ce 74% spun că își doresc să revină la birou pentru socializare, iar 55% declară că lucrul în echipă și colaborarea sunt dificile în condițiile muncii de acasă.

În opinia angajaților care au muncit în perioada de pandemie de acasă, revenirea la birou presupune o strategie progresivă, pas cu pas, primul constând în planificarea revenirii, cu o analiză a modului de lucru și a interacțiunilor dintre angajați, urmat de măsuri sanitare.

Astfel, angajatorii ar trebui să adopte măsuri sanitare conforme cu recomandările autorităților, dar și măsuri suplimentare care să asigure confortul psihologic al angajaților.

Studiul mai relevă că 62% dintre angajați își doresc politici stricte în privința revenirii la birou, în timp ce 74% așteaptă ca spațiile de lucru să fie dezinfectate periodic și temeinic.

“Soluțiile de separare (ecrane, panouri acustice sau de plexiglass), soluțiile de ventilare și aerisire sunt deja disponibile pentru a fi integrate în spațiile de lucru. Se extinde permanent portofoliul de soluții, astfel încât acesta să fie adaptat nevoilor actuale. Purificatoarele de aer au înregistrat lunile acestea o creștere a vânzărilor cu peste 200%, față de perioada anterioară pandemiei de Covid-19.

Reducerea densității umane în birou se va realiza prin modificarea frecvenței și programului de lucru, dar și prin... reduceri iminente de personal. Astfel, fiecare spațiu poate fi reamenajat, astfel încât să asigure distanțare fizică, fără investiții majore în echipamente noi.

Birourile vor fi mai primitoare, mai aerisite, oferind mai multă intimitate și confort acelor angajați care vor reveni la birou.

Companiilor care erau deja orientate către confortul angajatilor le este mult mai ușor să se adapteze la o întoarcere la birou, cu investiții mai mici. Celor care nu erau centrate pe angajat le va fi mai greu, însă există soluții pentru diverse niveluri de investiție.

Modificările de design și măsurile sanitare adoptate de companii pot oferi o protecție limitată, dar comportamentul de prevenție al angajaților este esențial pentru completarea lor și asigurarea unui mediu sigur.

Astfel, comunicarea măsurilor, așteptărilor și adaptarea interacțiunilor sunt pași pe care liderii echipelor și departamentele de resurse umane trebuie să îi urmeze cu responsabilitate.

Totodată, o politică flexibilă de lucru de acasă asigură atât confortul psihologic al angajaților, cât și contextul pentru reducerea densității din birouri. Pentru a asigura menținerea productivității în condiții de muncă la distanță, companiile trebuie să susțină amenajarea unor spații de lucru ergonomice pentru angajați.

Companii care, în mod tradițional, sunt preocupate de starea de bine a angajaților lor au acordat deja stimulente financiare sau au finanțat parțial achiziții pentru biroul de acasă”, afirmă realizatorii sondajului.

Lasă un comentariu