STUDIU AL HAPPYRECRUITER.COM TINERII PREFERĂ COMPANIILE MULTINAȚIONALE

Distribuie pe:

În cel mai recent studiu al HappyRecruiter.com, Dora, asistentul virtual de recrutare, a intervievat tineri studenți și absolvenți aflați în căutarea primelor oportunități de carieră. Peste jumătate dintre respondenți nu au preferințe legate de tipul de companie unde să lucreze, iar un sfert dintre respondenți ar prefera să lucreze în companii multinaționale. Interesul pentru multinaționale este motivat de oportunitatea de a dobândi experiență și de așteptările privind stabilitatea acestora, în comparație cu alte profile de companii. În același timp, primele joburi/ programe de internship sunt mai degrabă rampe de lansare și au un caracter de tranziție. Este interesant și faptul că, în proporții aproape egale (11%-9%), tinerii ar prefera să lucreze în afaceri locale sau declară că și-ar începe propria afacere.

În ce companii nu ar lucra tinerii

Respondenții au fost întrebați și în ce tip de companie nu ar vrea să lucreze, iar în top se regăsesc tot companiile multinaționale. Motivările acestei alegeri variază de la - “mă aștept să fie foarte multă presiune”, “stress”, “mediul de lucru nu pare a fi prietenos”, “sunt rigide, birocratice sau ultra competitive”.

Pentru angajatori, aceste motivații pot fi un bun indicator care să determine re-evaluarea brandului de angajator sau modificarea culturii organizaționale și a mediului de lucru.

În topul companiilor în care tinerii nu ar lucra găsim și start-up-urile proprii. Aversiunea față de risc, lipsa capitalului sau anticiparea unei vieți stresante și renunțarea la echilibrul muncă-familie sunt câteva dintre motivațiile alegerii acestui răspuns.

Munca de la distanță generează oportunități

3 din 5 tineri ar fi dispuși să se mute în alt oraș pentru a profita de o oportunitate bună de carieră. Răspunsurile arată că rămânem încă în trendul de polarizare a capitalului uman în marile centre urbane, dar, în același timp, rămâne de urmărit dacă acesta se va manifesta similar în perioada următoare, pe fondul deschiderii companiilor către munca la distanță, o oportunitate pentru tineri să rămână în comunitățile proprii, chiar dacă lucrează pentru companii cu birouri în marile orașe.

În același timp, pentru angajatori, munca de la distanță generează oportunități - companiile pot ajunge, prin social media, la resurse de capital uman din afara ariei geografice tradiționale, supusă presiunii concurențiale și, poate, cu costuri diferite, spunea Călin Ștefănescu, CEO Happyrecruiter.com. Domnia sa adăuga că la studiu au participat 2.278 de tineri (studenți sau absolvenți).

Lasă un comentariu