DESPRE MEDITAȚIILE PARTICULARE DUPĂ ANUL 2020

Distribuie pe:

Stimată redacție a cotidianului “Cuvântul liber”, acest mesaj vă este adresat în legătură cu o problemă de educație, care mă frământă de mulți ani. Este vorba despre Problema Educațională, ținută sub “covorul ipocriziei didactice” de mulți ani, a meditațiilor particulare, care a ieșit acum la suprafață, prin vocea unui secretar de stat din Ministerul Educației. În acest context, “Am o idee”, cum ar spune o fostă elevă a mea de la meditațiile particulare, pe care, cu pasiune și drag, le practic de mulți ani. Ideea și oferta mea este următoarea: “Să vă trimit, spre publicare, opiniile mele olografe, despre cele mai frumoase și dificile probleme de matematică elementară pe care le-am întâlnit în cariera mea didactică de 45 de ani de “prof. de mate”. Am fost mereu considerat de către elevii mei de la clasă și de acasă un bun prof. de mate, care i-a învățat cum poate fi transformată învățarea într-o bucurie și o dorință de cunoaștere de-a lungul întregii vieți. Fac acest demers educațional în speranța că, în familie și între persoane interesate, s-ar putea constitui echipe de învățare, care să faciliteze o altă abordare a învățării, pentru copiii noștri aflați într-o situație pe care, prin educația lor anterioară anului 2020, nu au fost pregătiți și antrenați să o abordeze rațional și emoțional.

Acesta este sensul demersului meu de acum - poate veți considera că această idee este fezabilă în perspectiva unei alte paradigme educaționale, care face eforturi să se nască sub ochii noștri, poate nu. În ambele cazuri însă, eu voi continua să-mi exersez metodele didactice personale, legate de meditațiile particulare, și prin considerații olografe, de genul ultimei trimiteri ale mele către redacția dvs.

Precizare: Am trimis acele 4 pagini olografe, legate de “învățarea trigonometriei”, multor dascăli, prieteni de-ai mei, dar mă aștept să nu reacționeze în niciun fel, așa precum au făcut și la multele eseuri didactice pe care le-am trimis în ultimii 20 de ani. Poate că, totuși, în conștiința și comportamentul lor de dascăli se vor produce necesarele schimbări de substanță, sub impactul izolării educaționale din aceste luni, poate nu!

Lasă un comentariu