„ÎN PLINĂ PANDEMIE, DIGITALIZAREA PROCESELOR DE RECRUTARE DEVINE OBLIGATORIE"

Interlocutor: Raluca Ștefănescu, Marketing Recruitment Manager Happy Recruiter

- Recent, Happy Recruiter a realizat un sondaj despre ce înseamnă seriozitatea candidaților pentru recrutori și cât și cum se muncește în HR în România. Care au fost concluziile?

- Happy Recruiter a realizat un sondaj pe 631 recrutori din companii naționale, multinaționale și firme de recrutare care sunt active în România. Aceștia au discutat cu Dora, robotul de recrutare despre cât și cum muncesc în această perioadă. Dacă recrutorii ar avea o baghetă magică, s-ar folosi de ea, îmbunătățind seriozitatea candidaților, afirmă recrutorii din România. Volumul de muncă în HR, acum, față de perioada anterioară pandemiei, este mai mare.

Peste 51% din recrutori lucrează mai mult în această perioadă, în timp ce doar 17.88% din ei afirmă că lucrează mai puțin.

Doar 40% din recrutori au un volum de candidați mărit față de perioadele anterioare.

- Cum a influențat pandemia piața muncii?

- Chiar dacă cifrele arată că numărul șomerilor în România este în creștere, 35% din companii au mai puțini candidați la joburile disponibile decât în perioada anterioară pandemiei. 3 din 4 recrutori văd o schimbare a criteriilor după care candidații caută un job nou.

- Ce criterii au românii în căutarea unui loc de muncă?

- Stabilitatea este principalul criteriu pe care o persoană o dorește atunci când își caută un loc de muncă. Alte criterii, dezvoltarea profesională, beneficiile adiționale salariului și siguranța personală sunt următoarele în criteriile de top a selecției jobului. În România, peste 10 milioane de oameni folosesc Facebook, cea mai mare bază de date de candidați. 4 din 5 companii se folosesc de Facebook pentru a-și căuta personal pentru joburile lor vacante, în timp ce o treime postează pe diverse site-uri de joburi. Un studiu realizat de Happy Recruiter, în iunie 2020, arată că din 18.446 de persoane din România, cu vârsta de peste 18 ani, aproape 75% au afirmat ca petrec pe Facebook mai mult de 3 ore pe zi.

- Companiile s-au adaptat noului context epidemiologic?

- Deși 95% din recrutori consideră importantă prezența companiei în social media, doar 38% din angajatori investesc în employer branding. În plină pandemie, digitalizarea proceselor de recrutare devine obligatorie. Automatizarea proceselor în recrutare, primul screening al candidaților, programarea la interviuri și chiar faza de respingere a candidaților care nu sunt eligibili - sunt principalele sarcini zilnice pe care recrutorii ar dori să fie preluate de un asistent virtual și automatizate.

 

 

 

 

Lasă un comentariu