ÎN DOI, TREI ANI, ANGAJAȚII VOR AVEA NEVOIE DE NOI ABILITĂȚI DIGITALE

Distribuie pe:

Un raport al companiei de consultanță PwC arată că, în viitorii doi, trei ani, angajații vor avea nevoie de noi abilități digitale, după ce pandemia a accelerat informatizarea.

“Pandemia de coronavirus a accelerat transformarea digitală, iar acest lucru face ca sute de mii de locuri de muncă să necesite abilități digitale, astfel că adaptarea competențelor trebuie să aibă loc mai repede din cauza amenințării puse de automatizare.

În și după pandemie, nevoia de abilități digitale tot mai sofisticate crește rapid și schimbă cererea pe piața muncii. În ultimele luni, am fost cu toții obligați să evoluăm în lumea online, unii fiind abia în faza de alfabetizare digitală, în timp ce alții au adăugat noi competențe sau le-au dezvoltat pe cele existente.

În ultimele luni, au apărut instrumente noi de comunicare, s-au sofisticat cele existente și s-au accentuat cerințele de securitate cibernetică, însă lucrurile nu se opresc aici. Trebuie să ne analizăm mai cu atenție ceea ce știm să facem efectiv și cum ar putea să arate în viitor profesia pentru care suntem pregătiți în acest moment.

Sectorul restaurantelor, hotelurilor și cafenelelor, plus cel al transporturilor, nu punea prea mare accent pe digitalizare, dar acest lucru trebuie să se schimbe. Un impact mare este în industria manufacturieră, unde roboții sunt tot mai prezenți. Alte servicii sunt telemedicina și școala online.

Investiția este de timp și energie, mult mai mult decât de bani, având în vedere multitudinea de instrumente accesibile online.

Directorii societăților au indicat trei mari zone de investiții, și anume creșterea productivității forței de muncă (72%), creșterea afacerii (70%) și proiectele în vederea reducerii lacunelor și nepotrivirilor de competențe (67%)”, arată raportul PwC.

 

Lasă un comentariu