O GAMĂ DE MOLECULE ȘI PROTEINELE “TAU”, LA BAZA MALADIEI ALZHEIMER

Cercetătorii americani de la Facultatea de Medicină a Universității New York, citați de descopera.ro, susțin că interacțiunea dintre o gamă largă de molecule și proteinele “tau” stau la baza maladiei Alzheimer.

“Alzheimerul este una dintre cele mai cunoscute maladii neurodegenerative, la baza acesteia aflându-se distrugerea celulelor cerebrale de către plăcile de proteine. Așa-numitele proteine “tau” devin periculoase atunci când sunt amestecate cu o mulțime de alte molecule, studiul nostru ducând la descoperirea a 12 noi proteine care au legătură cu formarea plăcilor de proteine “tau”, dar și cu Alzheimerul.

Rezultatele studiului nostru extind înțelegerea despre interacțiunile moleculare care determină apariția Alzheimerului și alte boli dăunătoare creierului, legate de comportamentele necorespunzătoare ale proteinelor “tau”.

Noi am legat apariția Alzheimerului de acumularea moleculelor de fosfat suplimentar pe proteine tau. Cu toate acestea, modul în care aceste legături dăunează neuronilor și ce alte proteine sunt implicate în dezvoltarea plăcilor specifice acestei boli reprezintă subiecte insuficient înțelese.

În cadrul studiului nostru, am studiat mostre de țesut donate de către persoane care suferă de Alzheimer. După separarea nodurilor tau de țesutul înconjurător, am examinat plăcile pentru a identifica numeroasele proteine din interior.

Plăcile din țesuturile studiate erau formate din 542 de proteine diferite, unele dintre acestea fiind implicate în procese esențiale, precum producerea energiei, citirea materialului genetic sau digestie”, explică oamenii de știință americani.