UNICEF ȘI ORGANIZAȚIA MONDIALĂ A SĂNĂTĂȚII - DOUĂ DIN CINCI ȘCOLI DIN LUME NU AU SPAȚII ÎN CARE COPIII SĂ SE SPELE PE MÂINI CU APĂ ȘI SĂPUN

În situația în care, în întreaga lume se caută soluții pentru redeschiderea școlilor, cele mai recente date din Programul comun de monitorizare OMS/ UNICEF relevă că, înainte de izbucnirea pandemiei de COVID-19, la nivel global, 43% din școli nu aveau acces la instalații pentru spălarea mâinilor cu apă și săpun, condiție esențială pentru ca școlile să funcționeze în siguranță, în plină pandemie, se arată într-un comunicat de presă al Organizației Mondiale a Sănătății, publicat în urmă cu câteva zile.

Potrivit raportului (întocmit pe baza datelor colectate anul trecut), în jur de 818 milioane de copii din lumea întreagă nu aveau acces, în școlile în care învață, la dotări minime pentru spălarea mâinilor, ceea ce îi expune unui risc crescut de infectare cu noul coronavirus și cu alte boli contagioase. Peste o treime dintre acești copii (295 milioane) provin din Africa Subsahariană. În țările cele mai puțin dezvoltate, 7 din 10 școli nu aveau spații adecvate pentru spălarea mâinilor, iar jumătate din ele nu aveau nici toalete și nici acces la servicii minime de salubritate și aprovizionare cu apă. La nivel mondial, una din trei școli fie are acces limitat la apă potabilă, fie nu are deloc acces la astfel de servicii. Aproape 700 de milioane de copii nu dispuneau de servicii minime de salubritate în școala frecventată.

Raportul subliniază că guvernele, în efortul de a limita răspândirea bolii, trebuie să găsească un echilibru între nevoia de a aplica măsuri de sănătate publică și impactul social și economic al măsurilor de izolare și carantină. Potrivit documentului, există dovezi fundamentate privind impactul negativ al închiderii prelungite a școlilor asupra siguranței, bunăstării și educației copiilor. “Accesul la apă, toalete și servicii de igienă este esențial pentru prevenirea și controlul efectiv al infecțiilor în toate contextele, inclusiv în școli”, afirmă directorul general al OMS, Tedros Ghebreyesus, apreciind că această cerință trebuie să fie o prioritate în strategiile guvernelor pentru a redeschide școlile în timpul pandemiei.

În ce privește România, ultimele date furnizate de Programul comun de monitorizare al OMS și UNICEF relevă că, anul trecut, aproape o treime dintre școli nu aveau acces la dotări de bază care să permită spălarea mâinilor cu apă și săpun și la instalații sanitare de bază.

În preajma preconizatei redeschideri a școlilor la 14 septembrie a.c., Organizația Salvați Copiii atrage atenția că 21% dintre școlile din România nu sunt pregătite să-și reprimească elevii, iar aproape jumătate dintre aceștia (47%) au avut acces limitat la educația online.

 

Lasă un comentariu