NOI FUNCȚIONALITĂȚI PENTRU SISTEMUL INFORMATIC ETERRA

Distribuie pe:

Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), instituție aflată în subordinea Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației (MLPDA), a lansat o nouă versiune a sistemului informatic eTerra, ce aduce o serie de modificări care facilitează înregistrarea cererilor de către partenerii ANCPI. Totodată, activitatea angajaților ANCPI și ai instituțiilor subordonate a fost simplificată, iar persoanele autorizate să execute lucrări de specialitate pot obține informații referitoare la parcele.

Se urmărește astfel atât facilitarea accesului în sistem al beneficiarilor serviciilor oferite de ANCPI și instituțiile subordonate, cât și eficientizarea activității.

În cazul cererilor pentru care sunt solicitate referate de completare, utilizatorii pot adăuga documente noi, fără a șterge sau modifica actele existente la dosar.

De asemenea, sistemul informatic va transmite utilizatorilor mesaje de clarificare.

În cazul în care cererea este înregistrată, dar nu are marcat câmpul “acte în original”, aplicația va afișa mesajul: “Cererea nu poate fi trimisă în lucru pentru că actele originale nu au fost încărcate în format electronic și semnate sau aduse la oficiu.”

Pentru cererile de reexaminare depuse online, beneficiarii serviciilor oferite de ANCPI și oficiile teritoriale pot adăuga acte noi, în format electronic, fiind disponibil și istoricul cererii inițiale.

Noua versiune a sistemului integrat de cadastru și carte funciară eTerra a simplificat și modul de obținere a extrasului de carte funciară pentru autentificare. Practic, notarul care solicită acest document pentru vânzarea unui imobil poate bloca doar acele cote părți deținute de o persoană, fără a afecta eventualii coproprietari, informează Serviciul Comunicare din cadrul Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației.

Lasă un comentariu