ÎN PERIOADA PANDEMIEI, APROAPE 20% DINTRE ȘEFI AU DEVENIT MAI SEVERI!

Distribuie pe:

Un studiu realizat recent de compania de cercetare de piață iSense Solutions, citat de adevarul.ro, arată că aproximativ 19% dintre angajații din mediul urban din România au simțit că angajatorul și-a schimbat comportamentul într-un mod negativ în pandemie, fiind mai sever cu angajații, mai puțin implicat în relația cu aceștia și implementând soluții în defavoarea lor.

Nesiguranță, instabilitate, teamă și stres

În plus, pentru aproape o treime (28%) dintre angajații din mediul urban din țara noastră, impactul pandemiei asupra situației profesionale și a beneficiilor obținute a fost unul negativ (salariul și beneficiile au scăzut, au fost în șomaj tehnic, au fost concediați).

În același timp, 65% dintre angajați afirmă că lucrurile au rămas la fel ca înainte de apariția pandemiei, în timp ce 7% au o situație profesională mai bună acum. Discuțiile în profunzime cu angajații participanți la studiu au relevat că starea dominantă a acestora la începuturile pandemiei era caracterizată de nesiguranță, instabilitate, teamă și stres.

Totuși, aceștia au putut aprecia faptul că restricțiile pentru limitarea răspândirii Covid-19 au reprezentat un prilej foarte bun pentru implementarea activității profesionale de acasă, aducându-le o serie de beneficii atât lor (economie de timp, protejare prin minimizarea expunerii fizice în afara casei), cât și angajatorilor.

Angajatorii au fost apreciați pentru spiritul civic și grija față de siguranța echipelor lor de care au dat dovadă implementând lucrul de acasă, dar și pentru soluțiile eficient implementate, astfel încât activitatea angajaților să nu aibă de suferit, o mai mare apropiere a angajatorului față de ei și o mai bună înțelegere a nevoilor angajaților.

Ce își doresc, în prezent, angajații

În prezent, beneficiile dorite de angajați depind într-o foarte mare măsură de modul și locația din care și-au desfășurat activitatea în această perioadă. Astfel, 33% dintre angajații din mediul urban și-au continuat activitatea de la birou, 27% de acasă, 23% au avut posibilitatea de a lucra și de acasă, și de la birou, iar 17% au lucrat în alte condiții (teren, fabrici, șantiere).

Pentru 50% dintre angajații care lucrează de la birou, lista de beneficii așteptate din partea angajatorului cuprinde măsuri sporite de siguranță (materiale sanitare, măști de protecție, distanțare între birouri, igienizare a spațiului de lucru, testare Covid-19 gratuită (44%), stabilirea unui program de lucru flexibil pentru evitarea aglomerației din timpul orelor de vârf (37%), posibilitatea de a lucra și de acasă (34%), oferirea unui suport financiar individual pentru evitarea mijloacelor de transport în comun (27%), oferirea unui ajutor financiar pentru părinți în găsirea unei soluții de supraveghere a copiilor (grădiniță, școală privată - 25%) și punerea la dispoziție a anumitor mijloace alternative de deplasare, cum ar fi biciclete, trotinete (10%).

Angajații care și-au continuat activitatea profesională de acasă își doresc o mai mare flexibilitate a programului de lucru (32%), o mai mare încredere din partea angajatorului (30%), asigurarea materialelor tehnice necesare pentru desfășurarea activității, precum laptop, PC, imprimantă (28%), tichete de masă (25%), ajutor în plata facturilor furnizorilor de internet și energie (22%), ajutor financiar pentru achiziționarea mobilierului de birou necesar (16%), mai multe activități online de echipă pentru a nu resimți lipsa socializării cu colegii (14%) sau oferirea unor soluții pentru supravegherea copiilor în timpul programului de lucru (12%).

Importante sunt și beneficiile emoționale

Dincolo de aceste nevoi măsurate în studiul cantitativ, angajații au mai menționat și alte beneficii, printre care oferirea unui spor de pandemie pentru achiziționarea de măști și dezinfectanți în afara serviciului, posibilitatea de trecere cât mai mare în online a activității companiei și găsirea unor soluții mai puțin radicale decât șomajul sau concedierea (de exemplu, reducerea salariilor, micșorarea programului de lucru).

Pe de altă parte, la fel de importante sunt percepute și beneficiile emoționale, angajații dorindu-și să primească din partea angajatorilor un suport emoțional mai mare (empatie, apropiere, motivare, încurajare) și de asemenea mai multă flexibilitate.

„Ultimele 6 luni au fost, fără îndoială, benefice schimbărilor și chiar transformărilor (în anumite situații). Atât angajații, cât și angajatorii au fost nevoiți să își adapteze din mers un nou mod de lucru în noile condiții, ceea ce a dat naștere și unor noi nevoi.

Chiar dacă am fi tentați să considerăm că impactul financiar și lipsurile specifice acestei perioade i-a făcut pe angajați să se orienteze către o paletă mai mare de beneficii materiale, se pare că instabilitatea i-a determinat să își dorească o serie de beneficii emoționale din partea angajatorului, printre care nevoia de a li se acorda mai multă încredere, încurajare și sprijin emoțional. Deși specificul situației are ca lait-motiv distanțarea fizică, angajații au simțit nevoia de mai multă apropiere emoțională din partea angajatorilor", concluzionează realizatorii studiului. (L.P.)

Lasă un comentariu