DE TEAMA FURTULUI DATELOR PERSONALE, ROMÂNII REFUZĂ SĂ PLĂTEASCĂ, ON-LINE, CU CARDUL!

Un studiu recent, realizat de Reveal Marketing Research, arată că, deși se recomandă evitarea plăților în numerar, în contextul pandemiei de Covid-19, românii se arată reticenți față de metodele de plată on-line.

Plata on-line nu oferă control!

Realizatorii studiului arată că, având în vedere contextul pandemiei, se poate observa o tendință crescută spre utilizarea metodelor de plată on-line, pentru a minimiza, astfel, riscul îmbolnăvirii prin contactul cu banii.

În opinia acestora, este interesant faptul că diferențele dintre mediul urban și mediul rural în utilizarea plăților on-line devin tot mai mici: “Într-adevăr, încă există bariere, însă procentele sunt semnificativ mai scăzute, comparativ cu anii anteriori. Situația de față este promițătoare, deși principala barieră pentru românii care evită plățile on-line este teama de furtul datelor personale, menționat de 26% dintre respondenți.

Plata on-line nu le oferă românilor sentimentul de control, așa cum o face contactul direct cu banii (11%). Un alt motiv este obișnuința de a merge la bancă pentru a face plăți și preferința de a avea contact direct cu numerarul.

Pe lângă teama de furtul datelor personale, pentru români, cash-ul oferă sentimentul de control datorită contactului direct cu banii, astfel încât aceștia preferă să utilizeze plata cu numerar, în detrimentul plății on-line sau prin aplicații mobile”.

Pensionarii, cei mai reticenți

În continuare, studiul arată că seniorii pensionari sunt cei care au invocat în cea mai mare măsură această barieră în ceea ce privește plățile pe Internet (29%), fiind urmați de familiile tradiționale (27%).

În proporție similară, cei care locuiesc în mediul rural au menționat obișnuința sau rutina de a merge la bancă sau de a simți fizic cash-ul (11%). În plus, cei care evită plata on-line o fac pentru a putea avea contact direct cu banii și pentru a se simți în control asupra resurselor lor financiare.

În schimb, 18% dintre respondenți susțin că nu au bariere în a efectua plăți on-line sau în a utiliza mobile banking pentru tranzacții bancare.

Atât în mediul urban, cât și în mediul rural, se păstrează aceleași proporții în răspunsuri. Este interesant faptul că, deși doar 1% dintre respondenți afirmă că au dificultăți în folosirea cardului și li se pare complicat să îl folosească, se observă procente semnificative în zona obișnuinței de a folosi numerar și în zona temerilor.

Tinerii profesioniști, fără bariere

Familiile tradiționale care nu utilizează metodele de plată on-line au menționat într-o proporție mai mare obișnuința de a merge la bancă sau de a simți fizic cash-ul (16%, respectiv 8%), în timp ce milenialii fără partener au menționat teama de necunoscut în proporție de doar 13%.

Tinerii profesioniști (25%) și familiile moderne (22%) au declarat într-o proporție semnificativ mai mare că nu au deloc bariere în a efectua plăți on-line sau a utiliza mobile banking pentru tranzacții bancare.

Doar 1 din 10 români declară că nu au încredere în instituțiile financiare și, ca urmare, evită să utilizeze aplicațiile mobile pentru tranzacții. Această neîncredere poate avea legătură cu teama lor de furtul datelor personale pe Internet, iar dintre aceștia, familiile tradiționale (11%) și seniorii pensionari (13%) se arată încă reticenți față de intențiile băncilor.

Doar 4% din familiile modern sunt temătoare

Ceea ce este surprinzător, potrivit studiului, este faptul că milenialii, deși sunt o generație tânără, deschisă spre noutate, folosesc ca motiv teama de necunoscut atunci când nu utilizează serviciile de online banking (13%).

La polul opus, familiile moderne nu sunt la fel de reticente la schimbare, iar teama de necunoscut este menționată într-o proporție de doar 4%. “Așadar, putem observa o deschidere a acestui segment spre efectuarea plăților on-line.

Incertitudinea legată de locul în care pot ajunge banii lor este o altă mică barieră în privința efectuării tranzacțiilor bancare prin mobile banking sau on-line (9%). Dintre cei care nu folosesc metodele on-line de plată, tinerii profesioniști declară în cea mai mare măsură că nu au încredere că banii acestora vor ajunge acolo unde ar trebui (12%).

În cazul familiilor moderne, dar și al familiilor tradiționale, putem spune că promptitudinea instituțiilor financiare rareori reprezintă o barieră în ceea ce privește plata on-line.

Doar 7% dintre reprezentanții acestor segmente consideră că băncile nu sunt suficient de rapide și de eficiente, iar timpul de efectuare a tranzacțiilor este mai îndelungat”, concluzionează studiul.

*

Studiul a fost realizat în perioada 4-10 septembrie 2020, prin derularea a 1.018 interviuri on-line, cu respondenți în vârstă de peste 18 ani, pe un eșantion reprezentativ, la nivel național, din mediul urban și cel rural. (L.P.)

Lasă un comentariu