BACTERIILE REZISTENTE LA ANTIBIOTICE, DEPISTATE ÎNTR-O ORĂ

Cercetătorii britanici de la Universitatea Brigham Young, citați de descopera.ro, susțin că viteza contează atunci când vine vorba de descoperirea bacteriilor, rezistente la antibiotice, din sânge: cu cât acestea sunt găsite mai repede, cu atât poate fi mai rapid prescris tratamentul corect.

“Momentan, cel mai rapid timp de diagnosticare este de 24 de ore, însă noi am identificat o modalitate prin care întregul proces de analiză a sângelui poate fi completat în decurs de doar o oră!

Cercetători din toate domeniile, precum biologie moleculară, chimie, procesare chimică și optică integrată și-au unit forțele pentru a dezvolta un nou proces, care poate căuta trei tipuri diferite de superbacterii, doar dintr-un foc.

Prin procesul, numit blood spinning, bacteriile sunt izolate din mostre, astfel încât ADN-ul lor să poate fi analizat. Noi am folosit molecule fluorescente, concepute pentru a se lega de segmentele de ADN bacterian, care conțin gene cunoscute a fi rezistente la antibiotice. Dacă aceste gene sunt prezente în mostră, pot fi apoi detectate de un microcip.

Atunci când încerci să stabilești un diagnostic, timpul este prețios. Cu fiecare oră care trece, șansa de supraviețuire scade cu 7 procente. Ideal este să știi imediat cu ce te confrunți pentru a aplica cel mai bun tratament.

După cinci ani de cercetări, echipa noastră lucrează acum, alături de o companie start-up, pentru a distribui cipurile, care măsoară doar un centimetru.

Noul test de sânge cu microcip este o soluție nou-nouță pentru o problemă care există de milioane de ani. Deși nu atacă în mod direct superbacteriile, inovația înseamnă că acestea pot fi depis-tate și atacate mult mai devreme decât până acum”, explică oamenii de știință britanici. (L.P.)