LEGUME ȘI FRUCTE BUNE... DE MÂNCAT IARNA

Chiar dacă în sezonul rece sunt mult mai puține opțiuni în ce privește fructele și legumele, iată câteva variante care vor oferi nutrienții de care avem nevoie.

Rădăcinoase - Țelina, păstârnacul, sfecla roșie sau napii sunt cunoscute pentru concentrația ridicată de vitamine, minerale și carotenoizi. Mai mult, sunt surse excelente de fibre, folați (carența de folați determină apariția anemiei, slăbirea funcției imune și a funcției digestive) și vitaminele C, E și K. Le poți consuma în supe creme sau în salate.

Citrice - Consumul de portocale, lămâi, mandarine etc. este mai mult decât necesar în antimpul rece. Sunt o sursă importantă de vitamina C (care ajută sistemul imunitar și ține departe răceala), de fibre (care ajută sistemul digestiv și digestia) și vitamina A (atât de importantă pentru piele).

Fenicul - Chiar dacă nu este atât de popular în bucătăria românească, feniculul este des întâlnit în raionul de legume/fructe al supermarket-urilor. Această legumă ce se aseamănă și cu ceapa, și cu țelina este o sursă importantă de vitamina C, potasiu (mineral important în buna funcționare a mușchiului inimii și creierului), fibre și folați. Îl poți găti la abur sau îl poți sota.

Cartofii dulci - Cultivat în Asia, America sau în Rusia, cartoful dulce este un superaliment, datorită cantității importante de betacaroten (antioxidant puternic), dar și calciu, fier, fibre, fosfor, magneziu, zinc și vitamina E. Importante studii îl transformă într-un aliment ce poate preveni diabetul, obezitatea sau bolile de inimă, cartoful dulce poate fi gătit sub formă de supă cremă, piure sau se poate coace la cuptor (sursa - csid.ro)

Lasă un comentariu