CE LE LIPSEȘTE CEL MAI MULT ROMÂNILOR ÎN PANDEMIE

Distribuie pe:

Dintr-un studiu recent al companiei Reveal Marketing Research, aflăm că, în această perioadă de pandemie, românilor le lipsesc cel mai mult călătoriile, întâlnirile cu familia și cu prietenii, practicarea hobby-urilor, însă nu și reîntoarcerea la birou, preferând să muncească de acasă.

Schimbarea a declanșat emoții diverse

Potrivit studiului, contextul pandemiei de Covid-19 a dus la schimbarea stilului de viață, de la locul de muncă, la hobby-uri și ieșiri cu prietenii. Schimbarea a fost cuvântul-cheie pentru anul 2020, iar acest lucru a declanșat emoții foarte diverse și puternice.

În ceea ce privește activitățile care le lipsesc cel mai mult românilor și la care și-ar dori să se întoarcă mai repede, 48% dintre familiile moderne, urmate de 46% dintre tinerii profesioniști și de aproximativ o treime dintre maturii fără partener afirmă că le este dor de călătorii.

Întrebați ce activități ar dori cel mai mult să revină cât mai repede la normal, românii au selectat în proporție de 25% întâlnirile cu familia și prietenii, procentele fiind similare pentru toate segmentele analizate (familiile tradiționale sunt la egalitate cu maturii fără partener, ambele categorii înregistrând un procent de 27%).

Dintre toate categoriile, tinerii au bifat în cea mai mare măsură această opțiune, 40% dintre aceștia afirmând că își doresc să se poată întâlni în condiții normale cu prietenii și familiile lor (milenialii - 20%, tinerii profesioniști - 20%).

Dor de ieșirile în oraș, însă nu și de job

Activitățile de recreere sunt și ele printre opțiunile românilor, atunci când se gândesc la ce și-ar dori să revină la normal, mai ales pentru persoanele singure.

Cercetarea mai relevă că 23% dintre maturii fară partener își doresc să poată ieși din nou în oraș ca înainte sau să își poată practica hobby-urile, fiind urmați de mileniali cu un procent de 22%.

Interesant este faptul că revenirea la job nu se află în topul dorințelor românilor în legătură cu reluarea activităților așa cum erau ele înaintea izbucnirii pandemiei, doar 1 din 10 români menționând această opțiune.

Totodată, dintre segmentele analizate, doar 13% dintre tinerii profesioniști și 8% din familiile moderne au declarat că își doresc să revină la normal mai repede mersul la serviciu, ceea ce sugerează faptul că românii au reușit să se adapteze noii realități și să își poată îndeplini eficient munca de acasă.

Cumpărăturile pot fi făcute și online...

Cumpărăturile în magazinele fizice se află printre ultimele opțiuni selectate de respondenți, doar 4% dintre români bifând această activitate. În opinia specialiștilor de la Reveal Marketing Research, o explicație ar putea fi faptul că magazinele fizice sunt deschise, în continuare, iar schimbările apărute vizează doar măsurile de protecție împotriva răspândirii noului coronavirus.

Așadar, românilor nu le este dor să meargă la cumpărături în magazinele fizice, deoarece aceasta este o activitate pe care o desfășoară și în prezent.

Pe de altă parte, se observă și tendința oamenilor de a se îndrepta spre mediul online din ce în ce mai mult, 43% dintre români afirmând că fac cumpărături online cel puțin o dată pe săptămână.

*

În cadrul studiului Reveal Marketing Research au fost derulate 1.017 interviuri online, cu respondenți cu vârsta de peste 18 ani, pe un eșantion reprezentativ la nivel național, urban și rural, în perioada 7-13 octombrie 2020. Eroarea de eșantionare este de +/- 3%, iar nivelul de încredere este de 95%. (L.P.)

Lasă un comentariu