POSIBILE REMEDII EDUCAȚIONALE COMUNITARE 2021...

Distribuie pe:

Suferim, într-o tăcere relativă, de mai bine de 30 de ani, de neimplicare suficientă în educația de timp liber a copiilor noștri și, în general, în educația persoanelor educabile din jurul nostru... Iată, în opinia mea, de persoană interesată mereu de “Reconstrucția omului prin educație”, doar câteva posibile remedii comunitare, legate de intrarea într-o altă paradigmă educațională comunitară și națională, demnă de secolul XXI:

• Constituirea unor “Grupuri de inițiativă comunitară”, cu ajutorul cărora educația de timp liber a copiilor și adolescenților reghineni să primească alte conotații educative. Nu numai să primească o asistență “în timp real”, dar să aibă parte și de o susținere morală și materială destinată mai bunei lor educații. Aceasta să devină mai consistentă și mai profesionistă decât cea actuală. Să fie centrată mai corect pe interesele de cunoaștere și educație ale copilului și familiei, pe prioritățile educative comunitare actuale, pe interesele și prioritățile educației naționale;

• Organizarea de “Tabere de vară” destinate acțiunilor de: învățare remedială sub formă de jocuri didactice, arta comunicării și a dialogului, activități educative trandisciplinare integrate: șah, cercetare matematică, mistere ale istoriei, curiozități din natură, supraviețuirea în condiții dificile, elemente de psihoterapie și dezvoltare personală sănătoasă, arte plastice aplicate, jocuri logice și jocuri de cabană.

Consider că educația românească trece prin momente “astrale” pe care nu avem dreptul să le ratăm prin indiferență, izolare și neimplicare comunitară - sănătatea, buna educație și moralitatea copiilor noștri depinde și de gradul de implicare în educația de timp liber a noastră, a tuturor!

Lasă un comentariu