ZIUA INTERNAȚIONALĂ A ÎMBRĂȚIȘĂRILOR

În data de 21 ianuarie a fost marcată, în întreaga lume, o sărbătoare mai puțin obișnuită, și anume, Ziua Internațională a Îmbrățișărilor. Această sărbătoare datează din anul 1986 și a fost inițiată de Kevin Zaborney, din statul american Michigan, devenind în scurt timp un eveniment popular în foarte multe țări. Specialiștii în psihologie susțin că această dată nu a fost aleasă întâmplător, ci pentru că începutul anului reprezintă o perioadă întunecată pentru multe persoane, acestea reușind să se adapteze mai greu noilor sarcini zilnice, după vacanță și sărbătorile de iarnă.

Astfel, această zi internațională a îmbrățișărilor încurajează familiile, prietenii, cunoștințele, să nu se simtă stingheriți în a-și arăta sentimentele în public și să se îmbrățișeze, având în vedere beneficiile acestui gest. Psihologii susțin că oamenii au nevoie de îmbrățișări, pentru că acestea exprimă afecțiune, siguranță și confort sufletesc. Mai mult, studiile arată că îmbrățișările sunt benefice pentru sănătate, ajutând la întărirea imunității și contribuind la scăderea riscului apariției bolilor de inimă.

Astfel, potrivit unui studiu publicat de jurnalul Comprehensive Psychology, o îmbrățișare de doar 10 secunde poate acționa ca un bun tonic ce crește nivelul oxytocinei, hormonul răspunzător cu starea de bine, poate ameliora depresia, poate reduce tensiunea arterială și poate reduce stresul. O îmbrățișare afectuoasă ne încurajează să gândim pozitiv, ne oferă încredere și speranță și ne face mai veseli și mai încrezători. Îmbrățișarea este contactul uman esențial pentru o dezvoltare sănătoasă socială, psihică și fizică.

Virginia Satir, o celebră psihoterapeută americană, susținea că: “Avem nevoie de 4 îmbrățișări pentru a supraviețui, de 8 îmbrățișări pentru a ne menține și de 12 îmbrățișări pentru a crește”.

Alte beneficii ale îmbrățișărilor:

* O mai bună calitate a somnului;

* Reglarea sistemului hormonal;

* Creșterea respectului de sine;

* Reglarea tensiunii sanguine.

Tipuri de îmbrățișări de care avem nevoie zilnic din partea celor dragi:

* Îmbrățișarea de “bine te-am revăzut” și cea de “la revedere”, când ne întâlnim, respectiv ne luăm la revedere de la o persoană îndrăgită;

* Îmbrățișarea de noapte bună în familie, atât în cuplu, cât și în relația părinte - copil;

* Îmbrățișarea de dimineață, când ne încărcăm pozitiv cu energie pentru o nouă zi din îmbrățișarea partenerului. Ce alt gest poate fi mai frumos pentru a începe ziua?

Așadar, îmbrățișați-vă des, pentru că face bine sănătății psihicului și crește calitatea vieții!

 

Lasă un comentariu