PREA PUȚINI ROMÂNI CUMPĂRĂ LAPTE DIRECT DE LA PRODUCĂTORII LOCALI...

Un studiu transmis marți, 9 februarie 2021, de Reveal Marketing Research, despre consumul de lactate în rândul românilor, arată că un român din 3 obișnuiește să cumpere mereu același brand de lactate, iar majoritatea (57%) preferă lanțurile de magazine.

Comportamentele de consum s-au schimbat foarte mult în contextul pandemiei, iar oamenii au devenit mai atenți la sănătatea lor, inclusiv în ceea ce privește alimentația.

Margarina, evitată

Îndemnurile de a cumpăra produse lactate locale a fost “auzit” de doar un român din 5, deși consumul de lactate are mai multe beneficii asupra sănătății, fiind o sursă bună de calciu, de proteine și de vitamine pentru organism.

Doar 18% dintre români cumpără lactate de la producători locali, un român din 3 obișnuiește să cumpere mereu același brand de lactate, iar majoritatea (57%) preferă lanțurile de magazine.

În medie, 16% dintre români consumă zilnic sau aproape zilnic lactate, iar 19% dintre aceștia spun că au în medie un consum de lactate de două, trei ori pe săptămână. Însă, există și 6% dintre respondenți care spun că nu consumă niciodată produse lactate.

Produsul evitat în cea mai mare măsură de către respondenți este margarina, 30% dintre ei declarând că nu cumpără și nu mănâncă niciodată acest produs. Cei mai în vârstă (persoanele de peste 60 de ani) sunt cei care spun, în cea mai mare măsură, că nu preferă margarina (49%).

Produse preferate

Când vine vorba de categoriile preferate de români, pe primul loc se afla laptele, consumat zilnic de o treime dintre români (33%). Alte produse incluse de români în alimentația lor zilnică sunt iaurtul sau produsele de tip sana, chefir sau lapte bătut (21%), untul (20%) și brânza telemea (18%).

Aproape jumătate dintre români (49%) spun că, de obicei, cumpără lapte de la supermarket, iar 30% îl cumpără mai degrabă de la piață. Deși lanțurile de magazine sunt preferate în cea mai mare măsură, un sfert dintre români (25%) spun că preferă să cumpere smântână, de exemplu, direct de la un producător local.

Întrebați de unde preferă să cumpere fiecare categorie de produse lactate, 57% dintre respondenți declară că preferă varianta supermaketurilor, comparativ cu doar 18% care spun că se duc la piață pentru a cumpăra lactate. Magazinele din apropierea casei sunt preferate, în medie, de 16% dintre români și doar 9% dintre respondenți declară că nu cumpără deloc.

Cantitate mai mare, la același preț

Despre cât de loiali sunt atunci când vine vorba despre alegerea produselor lactate, în general, 36% dintre români au spus că obișnuiesc să cumpere mereu același brand, indiferent de promoțiile de la raft, 46% dintre respondenți au afirmat că alternează aceleași branduri, în funcție de promoțiile găsite în magazin.

Ofertele cele mai atractive pentru români sunt pachetele de cantitate, de tipul primești 20% în plus pentru același preț (53%), pe locul doi situându-se pachetele cu același produs (de exemplu, 3+1 gratis, 1+1 gratis) - 37% dintre respondenți.

Mai puțin atractive sunt pachetele complementare (de exemplu, lapte plus cereale), doar 10% dintre români selectând acest răspuns. (L.P.)

Lasă un comentariu