ÎN PANDEMIE, OAMENII AU RENUNȚAT SĂ ÎȘI MAI CUMPERE HAINE...

Din cauza pandemiei de Covid-19, industria textilă și moda au înregistrat pierderi mari, multe fabrici fiind închise din cauza lipsei de comenzi, iar în depozite au rămas, la nivel mondial, stocuri uriașe.

O firmă de consultanță recunoscută în domeniu (McKinsey) estimează că, la nivel mondial, valoarea hainelor nevândute, aflate în magazine și depozite, variază între 140 și 160 miliarde de euro, mai mult decât dublu față de nivelul normal.

“Vânzările de îmbrăcăminte au scăzut cu 17% anul trecut. Magazinele, de orice fel, au acumulat stocuri uriașe și acum renunță la împrospătarea colecției pentru sezonul de primăvară.

În aceste condiții, lanțul britanic Marks & Spencer și cel german Hugo Boss au decis să înainteze comenzi mai mici decât de obicei pentru colecția de primăvară din acest an. Acestea se duc pe lanțul marilor centre de producție de îmbrăcăminte, cum este Bangladesh, ale căror economii depind de exporturile de textile.

Un sondaj arată că industria textilă a primit cu 30% mai puține comenzi decât de obicei, în condițiile în care carantina introdusă înainte de Crăciun, în mai multe țări din Europa, a fost urmată de o nouă izolare în Japonia. În mod normal, comenzile ajung în fabrici cu trei luni înainte de termenul de livrare.

Industria globală de textile suferă încă de pe urma unui an 2020 dezastruos și mizează pe o revenire care este, însă, amenințată de un nou val de măsuri de carantină și campaniile naționale de vaccinare, cu rezultate diferite.

În plus, o parte dintre marii retaileri se confruntă cu stocurile mari de haine de anul trecut, care în mod normal ar fi fost eliminate cu prilejul soldurilor. Dar campaniile de reduceri, inclusiv din cauza restricțiilor, nu au generat venituri la amploarea altor ani. În aceste condiții, prioritară este golirea stocurilor și mai puțin împrospătarea colecțiilor.

Viitorul pe termen scurt este nesigur și depinde de evoluția pandemiei și a imunizării, iar din cauza incertitudinilor, proiecțiile sunt extrem de diferite. McKinsey are un scenariu pesimist în care vânzările de îmbrăcăminte pot avea o cădere de 15% și în 2021, din cauza prelungirii restricțiilor. Există însă și scenarii optimiste, cum este prognoza Euromonitor, care vede o revenire de 11%. Chiar în varianta bună a evoluției, industria va recupera doar parțial căderea din 2020”, scrie agenția Reuters, citată de HotNews.ro.

Lasă un comentariu