REPORTERII ÎNTREABĂ, PRIMARUL RĂSPUNDE (II)

Distribuie pe:

- În legătură cu cabinetul primarului.

- Cabinetul primarului, în momentul de față, are doi consilieri. În multe alte orașe sunt introduși mai mulți consilieri. Legea permite introducerea a 6 consilieri pentru primar și 2 consilieri pentru viceprimari. Treaba consilierilor este în primul rând să susțină munca primarului. Până acum am aflat despre câteva nedumeriri, cum că de ce nu a fost nevoie de mai mulți consilieri. În primul rând, n-a lucrat primarul. Nu a fost în Primărie. De ce să aibă mai mulți consilieri? Noi lucrăm câteodată câte 10-12 ore pe zi și chiar avem nevoie de sfaturi utile, de oameni care se pricep, care vin din domeniul privat, care au experiență. S-a formulat și această idee, ingenioasă, să vină cineva, în mod voluntar, care să facă această muncă, timp de 8-9 ore, să verifice documentații, licitații. Eu încă n-am primit o astfel de ofertă, să vină cineva să muncească voluntar, dar, în caz că cineva se va oferi, voi considera că problema va fi rezolvată. Sper să vină cineva din domeniul tehnic, economic, juridic, pe fonduri europene. În primul rând, este vorba de specialiști, care pot să aducă un plus în munca noastră și o susținere în munca executivului. Poate vor fi specialiști care să vină din București, Cluj, iar experiența lor poate fi importantă să dezvoltăm orașul, cât și experiența și munca executivului. Vom porni inițiativa, dar pe tema asta vom avea o altă conferință de presă, după ce va fi aprobat bugetul, să avem o evaluare a personalului și să începem perfecționarea. Ani de zile, angajații Primăriei n-au beneficiat, sau în foarte mică măsură, de acest lucru. Consider că este important ca personalul care lucrează la proiecte europene, cu populația, să știe cum să se comporte, cum să devină Primăria una transparentă, digitalizată și eficientă. Toată lumea trebuie să învețe acestea, inclusiv eu, care nu fac excepție de acest lucru. Sunt convins că vom avea rezultate bune.

- Știu că municipiul Cluj-Napoca a achiziționat un utilaj pentru a curăța clădirile din oraș de graffiti. Are Primăria în vedere achiziționarea unui astfel de utilaj? Nu de alta, dar degeaba venim cu restricții arhitecturale în zona centrală a orașului, de vreme ce aceste clădiri sunt murdărite de unii tineri, fapt ce denotă orașului un aspect dezolant.

- În primul rând, montarea unor camere de luat vederi, performante, va reduce acest fenomen, chiar dacă nu-l va opri. Vrem să inițiem o hotărâre de Consiliu Local pentru a desemna în oraș unele spații unde tinerii dornici să facă graffiti, să aibă această posibilitate. În acest caz, sper să găsim numitorul comun, să înțeleagă și ei că centrul orașului, sau clădirile aflate în proprietate privată, nu sunt zonele cele mai adecvate pentru ca ei să-și exercite talentul. Noi le putem oferi spații în care ei să se desfășoare. Utilajul despre care ați menționat, nu știu dacă este necesar. Târgu-Mureș nu este foarte poluat de graffiti, dar colegii de la Domeniul Public se vor apuca să ia măsuri pentru curățarea fațadelor clădirilor. Sunt soluții prin care le pot elimina. Probabil, la o amploare a acestor graffiti, ar fi justificată achiziționarea unui astfel de echipament. Dacă va fi nevoie, vom împrumuta de la Cluj utilajul, pentru a-i vedea eficiența. Prima dată încercăm să prevenim fenomenul și să oferim alternative pentru acești tineri.

- Primăria din Cluj se folosește de utilaj pentru curățarea clădirilor aflate în proprietatea sa, iar pentru privați efectuează serviciul contra-cost. Asta ar însemna un venit suplimentar pentru Primărie.

- Este posibil ceea ce ziceți. Dar o investiție de circa 50.000 de euro în utilaj, s-ar amortiza investiția de municipalitate după mulți ani de zile. Nu poți pune prețuri foarte mari pentru curățarea fațadelor clădirilor. Dar nici nu sunt foarte multe clădiri afectate. Dar, vom ține cont de cele pe care le-ați menționat, iar problema pusă merită a fi analizată.

- Referitor la organigramă. S-a finalizat?

- Se lucrează pe direcții din Primărie. În funcție de felul în care avansăm, rezultatele le vom anunța pe site-ul Primăriei. Pe moment, lucrăm pe organigrama Poliției Locale. Urmează Serele, care se va reorganiza și va prelua curățenia stradală. Va fi denumită „Direcția de Ecologie, Peisagistică și Sere". Se vor reorganiza și compartimentele direcțiilor.

- De câte ori am venit în Primărie, niciun angajat nu are vreun ecuson, pentru a ști cu cine stai de vorbă și la ce serviciu aparține.

- Momentan sunt afișate, la birouri, listele cu personalul. Nu știu dacă în alte primării este obligatoriu ca personalul să poarte ecusoane, dar se poate introduce acest sistem, dacă este necesar. Important este ca oamenii să nu piardă timpul cu obținerea avizelor, de la zece birouri. Solicitarea se depune la un singur birou și se merge pe circuit intern pentru a se rezolva problema. Vă pot asigura, în viitor, după reorganizare, la toate birourile vor fi afișate liste cu personalul. Pentru problema ecusoanelor la angajați, ne va ajuta foarte mult și digitalizarea, unde avem în fază de finalizare auditul, care a analizat funcționarea Primăriei. Prin digitalizare vom avea exact evidența, conform căreia, dacă se depune o solicitare, să știm la care dintre angajați a ajuns, în cât timp a rezolvat problema, dacă a trebuit să treacă la un alt serviciu intern, în ce stadiu se află soluționarea problemei. Va fi mai ușor de urmărit.

Lasă un comentariu