APROAPE TOȚI ROMÂNII ORĂȘENI SUNT „CARNIVORI”

Distribuie pe:

Dintr-un studiu realizat în toamna anului trecut de NielsenIQ România, companie de analiză a pieței bunurilor de larg consum, aflăm că pandemia Covid-19 a declanșat numeroase schimbări în meniul românilor, printre care și o migrație a obiceiurilor către ecosistemul casei.

Carnea gătită în casă, nelipsită din meniu

Potrivit studiului, aproape toți românii din mediul urban consumă carne, jumătate dintre ei chiar zilnic. 92% au declarat că, în mod curent, consumă carne de două ori pe săptămână, cel puțin. Cu toate acestea, nu sunt puțini nici cei care susțin că au redus consumul de carne în ultimul an (39%).

Carnea gătită în casă este consumată cel mai des (75%) și ocupă un loc central în meniul zilnic al orășenilor. Iar dacă este și made in România, cu atât mai bine, originea locală inspirând o calitate mai ridicată.

Totodată, tinerii cumpără carne cu o frecvență mai mare comparativ cu cei mai în vârstă.

Tinerii preferă mezelurile

Cercetarea arată că, dacă în vara anului trecut, 77% dintre românii din mediul urban declarau (într-un alt studiu) că intenționează să gătească mai mult, ca formă de adaptare la situația economică vulnerabilizată de pandemie, cu un “apetit” ridicat către produse de origine românească (79%), în toamnă, s-a observat că tinerii de până în 24 de ani consumă în măsură mai mare decât celelalte categorii de vârstă mezeluri vegetale sau înlocuitori de carne, și asta nu ca opțiune pentru a posti.

Acest lucru semnalizează un trend de care producătorii de carne ar trebui să țină cont, pentru a nu pierde legătura, pe termen mediu și lung, cu acești potențiali consumatori.

Carnea neprocesată, în top

La cea mai recentă achiziție, 87% dintre cumpărătorii de carne declară că au cumpărat carne neprocesată, în timp ce 36% au optat pentru mezeluri.

Preferința pentru cele două categorii de carne consumată este mai vizibilă în rândul celor mai în vârstă (45-59 de ani), 91% dintre aceștia optând pentru carne neprocesată la ultima cumpărătură și doar 33% pentru mezeluri.

Opțiunile pentru tipul de carne variază tot în funcție de vârstă. Există o probabilitate mai mare ca tinerii să cumpere carne din pui (79% dintre cumpărătorii de 18-24 de ani), în timp ce categoria celor mai în vârstă alege mai des carne de porc (72% dintre cumpărătorii de 45-59 de ani).

În ceea ce privește capacitatea de a influența alegerea magazinului, carnea neprocesată este în top, 67% dintre cumpărători spunând că acest tip de carne a contat cel mai mult pentru alegerea magazinului unde să meargă la cumpărături.

Aproape 40% țin post cu sfințenie

Și, pentru că se apropie Postul Paștelui, studiul arată că 39% dintre respondenți au declarat că țin cu sfințenie postul, iar 36% că țin post doar din când în când.

Pentru perioadele de post, 61% dintre cei care îl țin preferă produsele din carne vegetală.

***

Studiul NielsenIQ România s-a desfășurat online, în perioada octombrie - noiembrie 2020, pe un eșantion de 1.000 de respondenți, utilizatori de internet, din mediul urban. (L.P.)

 

Lasă un comentariu