DE CE NE MIȘCĂM CÂND VORBIM LA TELEFON...

Jean-Jacques Temprado, profesor la Institutul francez de Științe ale Mișcării al Universității din Aix-Marseille, a explicat, pentru revista “Madam Figaro”, citată de DiGi24, motivul pentru care, atunci când vorbim la telefon pe stradă (dar nu numai), începem să umblăm de colo-colo, iar dacă ne lungim la povești cu cealaltă persoană, parcurgem sute de metri pe jos.

“Acesta este un comportament frecvent în rândul oamenilor. Când vorbiți la telefon, sigur mergeți, chiar fără să vă dați seama.

Indiferent unde vă aflați, în casă, pe stradă, la metrou. Indiferent cine este la telefon, multora dintre noi ne este greu să stăm liniștiți și începem să ne mișcăm încolo și încoace cu telefonul mobil la ureche.

Pentru majoritatea dintre noi, mersul în jurul camerei de zi sau pe stradă ne permite să ne concentrăm mai mult și să ne îmbunătățim gândirea în timpul unui apel telefonic. Activitatea motorie, precum mersul, stimulează activitatea cerebrală, concentrând atenția.

De exemplu, în cazul copiilor cu tulburare de hiperactivitate cu deficit de atenție (ADHD), cercetătorii americani au descoperit, în 2015, că mișcarea i-a ajutat să fie mult mai concentrați.

Și, să nu uităm că mersul pe jos ajută la disiparea energiei, ca atunci când aștepți un apel telefonic și mergi în cercuri, când trebuie să faci ceva. Mersul înainte și înapoi în timpul unui apel telefonic face posibilă eliberarea de prea multe emoții transmise de interlocutor sau de subiectul conversației. Cu cât este mai important contextul emoțional, cu atât vom fi mai agitați.

Dacă apelul este stresant, dacă nu vă simțiți confortabil, deveniți anxios, iar creierul se află în supraîncărcare cognitivă. Pentru a ne descărca de aceste emoții, începem să ne mișcăm. Mersul pe jos ajută, de asemenea, la ameliorarea oricărei nerăbdări”, afirmă expertul francez. (L.P.)

 

Lasă un comentariu