O PASIUNE DEVENITĂ VOCAȚIE

Distribuie pe:

Interlocutor: Fogarasi Szabolcs, apicultor

În periplul meu printre standurile “Târgului de primăvară” din Cetatea Medievală, m-am oprit în fața unui domn, ale cărui produse erau foarte atrăgătoare prin ambalarea lor care presupune multă muncă, pasiune și delicatețe.

- Bună ziua, stimate domn! Vă rog să ne spuneți câteva cuvinte despre dvs.

- Sunt din Târgu-Mureș, producător și procesator de miere ecologică. Principala linie de activitate a intreprinderii mele este prepararea specialităților de miere. Produc specialități de “miere cremă” (cu cacao și mentă, cu scorțișoară, cu afine, cu fructe uscate și cu diferite semințe) și alte produse apicole. Toate produsele BeeHappy sunt certificate ecologic. Scopul nostru este de a oferi produse premium, acordând o atenție deosebită procesului de preparare și ambalare!

- Considerați că a fi producător de miere ecologică este o vocație?

- Da, o consider o vocație. Sunt apicultor, am grijă de albine. Sunt unul dintre cei care nu doar vor să profite de pe urma lor, ci cărora le este important să le și ajute să rămână pe Pământ. Polenizarea făcută de ele joacă un rol extrem de important în viața noastră. Organizarea lor este uimitoare, își trăiesc zilele în maximă ordine, chiar de la venirea lor pe lume.

- Cum a apărut pasiunea pentru apicultură?

- Nimeni din familia noastră nu s-a ocupat de apicultură. La sfârșitul anilor '90 m-am întâlnit cu un tânăr apicultor pasionat. M-a chemat să-i văd activitatea și m-a încurajat să încep și eu. La început nu eram prea entuziasmat. În copilărie nici măcar nu mi-a plăcut mierea, abia mai târziu am descoperit bunătatea și efectele benefice ale acesteia. Am început să lucrez cu el, să-l ajut în munca de zi cu zi, am devenit un fel de ucenic, între timp învățând meseria. El îmi explica cu plăcere, mă învăța și îmi oferea cărți din care puteam obține cunoștințe teoretice despre lucrurile pe care le învățasem deja în practică. Am cumpărat primele colonii de albine pe credit, de la tatăl prietenului meu, pentru că fiind student nu aveam banii necesari. Le-am cumpărat primăvara și le-am plătit doar la sfârșitul verii, din prețul mierii vândute.

- Cum ați pornit propria dvs. afacere?

- Am cutreierat cu prietenul meu timp de trei ani, în timp ce îmi extindeam propria stupină. Din nefericire, el și-a pierdut viața într-un accident tragic. Atunci am ajuns la un moment de răscruce și a trebuit să iau o decizie. Fie aleg albinele, chiar ca și apicultor începător, sau pornesc în căutarea unui loc de muncă sigur… Am ales albinele. În acea perioadă a început și tatăl meu să mă ajute în stupină, începând să cutreierăm împreună. M-a ajutat cu sfaturi și tatăl prietenului meu, un apicultor foarte bun, precum și colegii apicultori cu care obișnuiam să colindăm.

- Cum s-a născut brandul BeeHappy?

- După câțiva ani de cutreierat și lucrat la dezvoltarea stupinei noastre, eu și tatăl meu am fost deranjați de piața en-gros și de faptul că roadele muncii noastre sunt savurate de cumpărători din afara țării. De aceea, am început să creăm acasă o bază de clienți, unde să putem vinde mierea consumatorilor locali la un preț mai bun.

De-a lungul anilor, acest cerc de clienți s-a extins, crescând în același timp și cererea pentru produse și preparate speciale. Așadar, am început să facem mai multe tipuri de miere, figuri de ceară și miere amestecată cu diferite semințe și fructe uscate. Rețetele au fost uneori dezvoltate împreună cu soția mea (ea fiind farmacistă), pe durata a mai multor luni.

Deoarece exista o cerere din ce în ce mai mare pentru specialitățile de miere, respectiv am dorit să furnizăm produsele noastre și unor magazine mai mari și, implicit, unui cerc mai mare de clienți, a devenit necesară deschiderea unei fabrici oficiale de procesare și ambalare a mierii. Aceasta a fost lansată cu succes în luna mai a anului 2019. Stupina noastră fiind certificată organic de la bun început, și în stația noastră de prelucrare ne concentrăm tot pe producția produselor certificate organic.

Vânzarea mierii cremă a început cu ocazia unor târguri, pentru a sensibiliza publicul cu privire la acest preparat special. Între timp, relațiile de afaceri și oportunitățile de vânzare s-au dezvoltat și cu magazinele. Astfel s-a născut brandul BeeHappy. Cu ajutorul spațiului nostru de prelucrare am reușit să transformăm stupina într-o afacere cu un venit sigur, chiar și în pofida scăderii prețurilor și a anilor din ce în ce mai capricioși în ceea ce privește producția de miere.

- Vă mulțumesc pentru informațiile oferite cititorilor noștri!

Lasă un comentariu