ÎN PANDEMIE, DOUĂ TREIMI DINTRE ROMÂNI S-AU PUS PE “BUCĂTĂREALĂ”

Un studiu recent realizat de Mastercard arată că, anul trecut, 66% dintre români și-au îmbunătățit abilitățile culinare și petrec, în medie, până la 20 de ore pe săptămână pentru pregătirea preparatelor (o creștere de 46% comparativ cu anul 2019).

Studiul mai arată că românii și-au îndreptat atenția către preparatele îndrăgite de întreaga familie, precum mămăliga, ciorba, salata de boeuf, sarmalele și cozonacul.

Însă, chiar dacă mâncărurile tradiționale sunt preferate de mulți români, peste două treimi (72%) se simt suficient de încrezători pentru a experimenta mai des în bucătărie. Televiziunea și rețelele de socializare au surse de inspirație pentru mulți români în alegerea rețetelor (58%).

Dincolo de aspectul său practic, gătitul a dezvăluit și dorința de a avea un stil de viață mai sănătos (64%), de a deprinde noi abilități (57%) și de a petrece mai mult timp de calitate cu cei dragi.

Potrivit sondajului, peste jumătate dintre români (67%) au spus că servirea mesei împreună a reprezentat o oportunitate de reconectare cu cei din locuință, 80% declarând că acest ritual se va menține pe termen lung.

Totodată, anul trecut a generat o creștere a popularității “cinelor festive”, 58% dintre români de clarând că au organizat astfel de cine pentru prietenii, familiile sau apropiații lor, atunci când astfel de reuniuni erau sigure din punctul de vedere al sănătății.

În același timp, 22% dintre consumatori au găzduit o cină virtuală, iar 67% declară că cinele festive vor redeveni un eveniment obișnuit în calendarul lor social, atunci când astfel de întâlniri vor fi permise.

Normele de distanțare fizică au schimbat, de asemenea, comportamentul de achiziție al românilor. Unul din trei români (32%) a cumpărat alimente online pentru prima dată în ultimul an, 31% au declarat că au cheltuit mai mulți bani pe alimente atunci când au achiziționat online (din pricina impulsului de a achiziționa diferite ingrediente), iar aproape jumătate dintre aceștia (42%) vor continua să cumpere produse alimentare online, chiar și după ridicarea restricțiilor.

Anul trecut, au crescut, de asemenea, și cheltuielile pentru echipamente de gătit, sisteme de iluminat ambiental, lumânări și seturi de pahare sau elemente esențiale cinelor festive. 29% dintre români au investit în articole de veselă și seturi de pahare, iar 23% au achiziționat seturi de mobilier pentru living.

 

Lasă un comentariu