ANUNȚ ÎNGRIJORĂTOR DE LA CDC. EFECTELE SECUNDARE ALE VACCINULUI ANTI-COVID APAR MAI DES DECÂT SE ANTICIPA

Efectele secundare al vaccinului anti-COVID au fost menționate încă de la început de către Centrul pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC). Potrivit specialiștilor, acestea apar mai des decât se anticipa.

Anumite reacții adverse mai îngrijorătoare, chiar dacă nu atât de frecvente, au început să fie raportate.

“Au existat 275 de cazuri de inflamație cardiacă, cunoscută și sub denumirea de miocardită sau pericardită, la tineri cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani, începând cu 31 mai”, a precizat CDC, centrul pentru controlul bolilor transmisibile.

Deși nu este un număr mare în raport cu cele 20 de milioane de persoane din această grupă de vârstă care s-au vaccinat, cifrele sunt considerate mai mari decât cele 10 până la 102 cazuri de inflamație cardiacă pe care CDC le estimase.

“Avem clar un dezechilibru acolo”, a declarat Tom Shimabukuro, adjunctul CDC pentru Siguranța Imunizării, citat de “Reuters”.

Reacția apare de obicei “în câteva zile după vaccinarea anti-COVID-19”

Potrivit CDC, miocardita este inflamația mușchiului inimii, iar pericardita este inflamația mucoasei exterioare a inimii. Sistemul imunitar al organismului poate provoca inflamația ca răspuns la o infecție sau la un alt declanșator, cum ar fi vaccinul.

Reacția apare de obicei “în câteva zile după vaccinarea anti- COVID-19”, dar nu imediat, ca o reacție alergică, susține CDC. Această reacție întârziată post vaccinare este totuși rară. Conform CDC, dintre cele peste 141 de milioane de persoane complet vaccinate, s-au raportat 789 de cazuri de miocardită sau pericardită la 31 mai.

116 cazuri au fost raportate după prima doză de la Pfizer și 372 au fost raportate după rapel. 100 de cazuri au fost raportate după prima doză de la Moderna și 201 au fost raportate după rapel.

Dintre cele 475 de cazuri de miocardită sau pericardită înregistrate la persoanele cu vârsta de 30 de ani, 81% s-au recuperat complet.

Un grup consultativ al CDC a recomandat un studiu suplimentar asupra posibilității unei legături între vaccinurile ARN și miocardită, cum sunt cele de la Pfizer și Moderna, scrie “Capital.ro”. Numărul efectelor adverse raportate în urma vaccinurilor COVID-19 continuă să crească. Datele provin direct din rapoartele transmise sistemului de raportare a efectelor adverse la vaccin, VAERS. (evz.ro)

Lasă un comentariu