ZI DE POVESTE LA ȘCOALA GIMNAZIALĂ CIPĂU

Distribuie pe:

O minunată zi cu reverberații în comunitate și educație a reunit, zilele trecute, la Cipău copii, părinți, invitați și cadre didactice deopotrivă, pentru a se bucura de povești și multe surprize, pentru a trăi emoții puternice ce vor croșeta sinuos viitorul copiilor. Evenimentul s-a realizat prin colaborarea Asociației OvidiuRo, promotor al educației în România, cu Inspectoratul Școlar Județean Mureș.

Printr-o conlucrare deosebit de eficientă și constructivă a reprezentantei Asociației OvidiuRo, managerul de proiect, doamna Elena Mocănița, cu reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Mureș, inspector școlar pentru educație timpurie, secția română, prof. Maria Ramona Gros, și inspector școlar pentru educație timpurie, secția maghiară, prof. Julia Kovacs, prin directa implicare a doamnei educatoare Valentina Gorcea și sprijinul directorului Școlii Gimnaziale din Iernut, prof. Horațiu Moldovan, evenimentul a avut un real succes. Copiii au fost cuprinși și învăluiți de magia cărților și a jocului.

Referitor la proiectul din care face parte acțiunea, doamna Elena Mocănița, manager de proiect din partea Asociației OvidiuRo, afirma:

“La începutul anului 2021, Asociația OvidiuRo a lansat programul «Citește-mi 100 de povești!», cu scopul ca, în următorii cinci ani, toate grădinițele publice din România să devină Grădinițe Bibliotecă, adevărate insule de lectură, cultură și natură. Programul este dedicat preșcolarilor, părinților și profesorilor din România și își propune să stimuleze lectura în rândul copiilor, atât în grădinițe, cât și în familie.

PLAN DE LECTURĂ

Directorii grădinițelor, împreună cu echipa de educatoare, au dezvoltat și implementat un plan de lectură, dedicat copiilor și părinților, cu insule de lectură, ateliere de lectură, cu invitați care le-au citit copiilor. Grădinițele au fost dotate cu cărți, iar copiii au primit cărți pentru acasă pentru a încuraja lectura în familie. Acest apetit dezvoltat și obiceiurile de lectură favorizează învățarea, copiii își dezvoltă astfel atenția, imaginația, vocabularul și motivația pentru învățare.

În județul Mureș, 40 de unități de învățământ sunt active în program, dintre acestea 14 sunt din mediul rural. 191 de educatoare au fost formate în ateliere centrate pe literație, cu accent pe modul de realizare a activităților de lectură cu voce tare, de captare a atenției și de stimulare a curiozității.”

Prin implementarea acestui program, în grădinițele din județul nostru s-au atins obiective formative valoroase precum: conștientizarea importanței activităților de lectură în primii ani de viață; dezvoltarea limbajului, a comunicării și a premiselor citirii și scrierii; încurajarea adulților din viața copiilor să le citească celor mici zilnic începând de la naștere; dezvoltarea competențelor socio-culturale ale copiilor și a gândirii critice; formarea de atitudini și comportamente ce susțin diversitatea și incluziunea; dezvoltarea competențelor lingvistice, în mod special ale copiilor din zone defavorizate.

Acest program a adus alături de copiii din grădinițele mureșene întreaga comunitate: prefectul județului, primari, inspectori școlari, directorii unităților de învățământ, preoți, profesori, învățători, educatori, bibliotecari, logopezi, consilieri școlari, bucătari, părinți, autori de cărți, actori, doamne îngrijitoare și oameni cu drag de copii și cărți.

ATELIERE DE LECTURĂ

Ziua a debutat cu Ateliere de lectură la care au participat copiii de vârstă preșcolară, însoțiți de părinți. Cititori la Insulele de lectură au fost: dna Elena Mocănița, domnul director al Școlii Gimnaziale Iernut, inspectorii școlari prezenți, actorul și realizatorul de emisiuni documentar-artistice Moca Rudy. A urmat prezentarea programului complementar “Punguța cu 2 cărți”, dedicat copiilor care vor frecventa grupa mică în anul școlar viitor. Fiecare copil prezent a primit cărți potrivite vârstei.

O oglindă a programului “Citește-mi 100 de povești!” în județul Mureș a fost realizată de inspectorii școlari pentru educație timpurie, prof. Maria Ramona Gros și Kovacs Julia, și educatoarele Szabo Eniko, de la GPP nr. 6 Târgu- Mureș, Pop Dorina și Caraș Veronica, de la Grădinița “Paradisul Copilăriei” din Târgu-Mureș.

Doamna educatoare Marieta Niomati, de la Grădinița Petelea, cu o aleasă măiestrie didactică a pregătitit o activitate specifică Atelierelor de vară “Șotron”, la care au participat 10 copii care vor fi școlari din toamnă, în clasa pregătitoare. Atelierele de Vară “Șotron” sunt un modul educațional susținut de OvidiuRo an de an, pe perioada vacanței de vară, cu un impact major asupra copiilor, profesorilor și părinților din comunități rurale și urbane defavorizate.

De la ora 15.00 a avut loc o sesiune online de prezentare și lansare a Atelierelor de Vară Șotron, zile de vară în care copiii învață despre biodiversitate, despre cum pot avea grijă de ei și de natura care îi înconjoară.

“Ca să poată visa, copiii au nevoie de povești”, aceasta este deviza sub care OvidiuRo a lansat programul “Citește-mi 100 de povești!”. La vârsta preșcolară, copiii au nevoie de adulți care să le citească cel puțin până vor fi capabili să citească singuri. Doar “Împreună creștem viitoarele generații de cititori”.

Lasă un comentariu