CÂT DE MULȚUMIȚI SUNT ROMÂNII DE VIAȚA LOR

Distribuie pe:

Din rezultatele unui studiu pe tema mulțumirii la români, realizat de compania de cercetare de piață Reveal Marketing Research, aflăm că jumătate dintre respondenți se declară satisfăcuți de starea lor de spirit, iar relațiile cu persoanele apropiate (familie, prieteni sau partener), locul de muncă actual și mediul de lucru sunt printre principalele motive de echilibru psihic.

Persoane singure, de vârstă medie

Potrivit sondajului, pe lângă cei 50% dintre respondenții care au afirmat că sunt mulțumiți de relațiile lor cu familia și prietenii, 10% se declară total nemulțumiți de aceste relații.

Pe categorii socio-demografice, aprecierea relațiilor cu familia și prietenii înregistrează diferențe semnificative în funcție de statutul marital. Astfel, persoanele singure, de vârstă mijlocie, par să fie mai mulțumite de relațiile cu familia și prietenii (63%), comparativ cu tinerii cu educație superioară și venit ridicat (45%).

Dacă în decursul anului 2020 satisfacția față de relația cu partenerul (partenera), deși pozitivă, a avut un nivel mai scăzut pe fondul unei stări de spirit nu tocmai bună a românilor, din cauza pandemiei, începând cu luna februarie 2021, aceasta a înregistrat un nivel constant ridicat.

Cel mai mare grad de satisfacție față de relația cu partenerul (partenera) se întâlnește la tinerii cu educație superioară și venit ridicat, cu un procent de 47%.

Educația face diferența

Pe de altă parte, mulțumirea românilor este influențată și de mediul în care lucrează. Mulțumirea apare, în principal, în rândul segmentelor cu educație și venit ridicat (70%) și în rândul tinerilor profesioniști (50%).

La polul opus, cei care se declară nemulțumiți sunt familiile tradiționale (36%) și persoanele singure, de vârstă mijlocie (32%).

“Nu este surprinzător că mulțumirea legată de sectorul profesional este direct proporțională cu mulțumirea față de celelalte aspecte ale vieții: starea de spirit și relațiile sociale (cu familia, prietenii și partenerul/partenera de viață).

Concluziile arată faptul că încep să conteze din ce în ce mai mult aspectele care țin de starea noastră emoțională, ca oameni, și de crearea unui cadru care să motiveze, mai degrabă, prin aspecte intrinseci decât prin cele de ordin extrinsec”, afirmă realizatorii studiului.

*

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfășurat în perioada februarie - iunie 2021, pe un eșantion reprezentativ național (urban și rural). Marja de eroare este de +/-3%, iar nivelul de încredere se situează la 95%. (L.P.)

Lasă un comentariu