BANAL, DAR... ATÂT DE SĂNĂTOS!

Tindem să ne gândim la pătrunjel ca la un simplu decor și nu-i dăm prea multă atenție. Dar această plantă face mult mai mult decât să ne înfrumusețeze farfuria cu mâncare.

* Asigură protecție împotriva cancerului de sân. Potrivit unui studiu din 2017, publicat în revista Geroscience, apigenina, o substanță naturală din pătrunjel se dovedește a fi un tratament netoxic pentru cancerul de sân.

* Combate inflamațiile. Pătrunjelul are un conținut ridicat de antioxidanți, precum vitamina C, A și E, care pot ajuta la calmarea inflamațiilor. Este, de asemenea, o sursă excelentă de flavonoide, antioxidanți care ajută la reducerea riscului multor boli cronice, inclusiv cancer, ateroscleroză, Alzheimer și boala Parkinson.

* Îmbunătățește friptura la grătar. “Consumați pătrunjel alături de pui, pește și friptură la grătar, pentru a ajuta la minimizarea efectelor cancerigene ale aminelor heterociclice”, ne recomandă cercetătorii. Aminele heterociclice se produc atunci când proteinele sunt gătite la temperaturi ridicate. Se recomandă prepararea unui sos, amestecând pătrunjel, usturoi proas-păt, sare, piper, puțin cidru de mere sau oțet de vin roșu și ulei de măsline și adăugați-l la carnea gătită.

* Întărește oasele. Zece crenguțe de pătrunjel sunt suficiente pentru a ajunge la doza zilnică de vitamina K. Asigurarea unei cantități adecvate de vitamina K în regimul alimentar poate ajuta la protejarea împotriva fracturilor osoase, deoarece contribuie la formarea proteinelor pentru oase și coagularea sângelui.

* Ajută la digestie și combate balonarea. Pătrunjelul conține compuși care permit expulzarea gazului din corp. Adăugați pătrunjel cu frunze plate înainte de cină.

* Împrospătează respirația. Consumul de pătrunjel vă poate ajuta să vă împrospătați repirația și să mascați orice miros urât. Pătrunjelul acționează ca un odorizant natural, mai ales după consumul de usturoi sau ceapă.

* Combate bolile de inimă. Pătrunjelul crud conține folat, o vitamină B importantă, făcându-l

un candidat pentru prevenirea tulburărilor cardiace. Folatul este implicat in menținerea nivelurilor normale de aminoacizi, homocisteină, ceea ce este important având în vedere că nivelurile crescute ale acestora sunt asociate cu boli cardiovasculare. La fel ca vitamina C, folatul este sensibil la căldură și se păstrează cel mai bine atunci când este consumat în pătrunjel proaspăt.

* Protejează ochii. Pătrunjelul este o sursă de vitamina A, care asigură sănătatea optimă a ochilor, prevenind uscăciunea, orbirea nocturnă și cataracta. (sursa - thehealthy.com)

Lasă un comentariu