GHIDUL ASIGURATULUI

Distribuie pe:

“Informarea corectă, completă și accesibilă a celor pe care îi deservește un sistem de sănătate este o condiție fundamentală pentru buna funcționare a acestuia. Nu doar în România, ci în orice țară. Pe fondul unor reglementări complexe și deseori în schimbare, cu atât mai mult în contextul pandemiei COVID-19, a situa oamenii în centrul sistemului înseamnă nu doar a concepe și implementa politici de sănătate adecvate, ci și (mai ales) a le oferi acestora instrumente care să îi ajute să beneficieze de serviciile la care au dreptul, cu respectarea obligațiilor legale”, menționează Adrian Gheorghe, președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, în “Cuvânt înainte” la Ghidul Asiguratului, document postat pe site-ul CNAS https://cnas.ro/ghidul-asiguratului/

Ne propunem ca, în zilele următoare, să vă familiarizăm cu informațiile conținute în Ghid. Ne adresăm tuturor cititorilor cotidianului și, în special, acelora care fie nu au acces la informațiile transmise pe internet, fie, pur și simplu, consideră că presa scrisă este o sursă credibilă de informații, fapt pe care dorim să-l reconfirmăm.

Autorii Ghidului, aflat, de altfel, la prima ediție și, evident, perfectibil, doresc ca acesta să fie un instrument util, menit să furnizeze informațiile necesare asiguraților sistemului de asigurări sociale de sănătate.

Ghidul a fost elaborat de Casa Națională de Asigurări de Sănătate și își propune să sintetizeze cele mai relevante informații referitoare la modul de funcționare a sistemului de asigurări sociale de sănătate și de acces la serviciile medicale, medicamente și dispozitive medicale acordate în cadrul acestuia.

Considerăm oportună această abordare având în vedere că, începând cu luna iulie 2021 sunt aplicabile noi reglementări privind acordarea serviciilor menționate.

Serviciile descrise în ghid sunt oferite doar la cabinetele și centrele medicale, laboratoarele de analize medicale și investigații imagistice, spitalele, farmaciile sau orice alți furnizori de servicii care sunt în contract cu o casă de asigurări de sănătate aflată în subordinea CNAS.

Prima parte a ghidului reprezintă o introducere în sistemul asigurărilor sociale de sănătate din România și oferă informații despre: (1) calitatea de asigurat, (2) tipurile de pachete de servicii, (3) drepturile și obligațiile asiguratului și (4) cardul național de sănătate și modalitatea de a intra în posesia sa.

În a doua parte a ghidului sunt detaliate pachetele de servicii pentru persoanele neasigurate și pentru asigurați, pentru fiecare domeniu de asistență în parte, precum și modul prin care pacienții pot beneficia de aceste servicii, cu ce regularitate și pentru ce afecțiuni.

A treia parte a ghidului cuprinde trei teme specifice: (1) măsuri pentru pacienții cu COVID-19, (2) cum pot beneficia asigurații de asistență medicală în alte țări și modul de rambursare a cheltuielilor, (3) programele naționale de sănătate curative derulate de CNAS.

Pentru sugestii privind îmbunătățirea acestui ghid, cititorii pot să scrie la cabinet.presedinte@casan.ro cu subiectul “Ghidul asiguratului”.

Material pus la dispoziția cititorilor de C.A.S. Mureș

Lasă un comentariu