“RĂDĂCINILE” NOASTRE EDUCAȚIONALE ȘI MOTIVAȚIONALE PROFUNDE

Distribuie pe:

Încercare de înțelegere a motivelor și a rațiunilor care au stat la baza multelor, emoționantelor și strălucitoarelor întâlniri prietenești din această vară, revederi care reprezintă momente de referință în dialogurile mele de iulie-august 2021. Caut explicații logice ale acestui “maxim” relațional absolut al frecvenței, profunzimii și complexității comunicării, în relațiile cu persoanele dragi mie din toate timpurile și nu găsesc cauze logice și emoționale evidente. Singurele sugestii de răspuns le-am aflat din lectura cărții “Lebăda neagră”, unde autorul acestei cărți de referință, economistul Nassim Nicholas Taleb, afirmă, printre alte aserțiuni de relativitate a cunoașterii, că “Cei din vechime știau foarte bine că singurul mod de a înțelege evenimentele era să le provoci.” În consonanță cu astfel de afirmații, consider și eu că, din motive pe care nu le cunosc, această vară a devenit, în mod surprinzător, “Vara Marilor Întâlniri” din viața mea! Declar astfel, în fața voastră, că multe zile ale acestei veri s-au transformat, pentru mine, în oportunități de dialog educațional, în șanse pe care nu le-am ratat, dar le-am favorizat fără să știu și fără să vreau - conform conceputului “Lebedei negre”, acela al impredictibilității și al caracterului aleatoriu al deciziilor omenești, individuale și de grup, care și-a spus astfel cuvântul. Din “Lista” prietenilor de suflet, care mi-au acceptat invitațiile la dialog și la bucuriile de comunicare ale acestei veri, face parte și tânărul IT-ist și manager de succes, fostul meu elev, Vasile F. Numele lui contează mai puțin, în acest moment, dar el este doar unul dintre sutele de foști elevi ai mei, care și-au exprimat dorința fermă de continuare a dialogului dintre noi, după mulți ani de când descopeream împreună valențele prepetue ale gândirii critice, ale înțelegerii structurate a matematicii și programării calculatoarelor ... Dintre multele, posibilele și doritele împliniri ale vieții noastre, ce bucurie și onoare poate fi mai mare pentru un dascăl, decât aceea să descopere că “rădăcinile” educației lui, din urmă cu mai mulți sau mai puțini ani, sunt încă în plină putere și dau ramuri educaționale viguroase, reacționează și răspund încă pozitiv și creator la provocările de cunoaștere, comportamentale și morale ale acestui început de secol XXI?!...

Lasă un comentariu