DOUĂ TREIMI DINTRE ROMÂNI SE PLÂNG DE ACCESUL DIFICIL LA SERVICIILE MEDICALE...

Distribuie pe:

Dintr-un studiu realizat de compania de market research 4Service Group România, aflăm că printre cele mai importante probleme ale sistemului sanitar se află lipsa de interes pentru nevoile pacienților și condițiile din spitale.

Potrivit studiului, nu mai puțin de 65% dintre români se plâng de accesul tot mai dificil la serviciile medicale, în contextul pandemiei. Lipsa de interes pentru nevoile pacienților este văzută ca principală problemă a serviciilor medicale de stat din România (25,84% dintre repondenți), fiind urmată îndeaproape de condițiile din spitale (24,69%), la egalitate cu corupția din sistem (24,69%).

Urmează finanțarea insuficientă de la buget a serviciilor medicale (indicată de 12,81% dintre repondenți), diferitele costuri pe care pacienții le au atunci când au nevoie de servicii medicale (6,25%), precum și calitatea personalului medical (3,44%).

Opiniile sunt împărțite în ceea ce privește principala problemă a sistemului public de sănătate, fără să existe o opțiune care să genereze un consens semnificativ. Totuși, la nivel integrat, datele sugerează o insatisfacție accentuată în ceea ce privește calitatea actului medical.

O altă mare problemă indicată de participanții la studiu este accesul tot mai dificil la servicii medicale în perioada pandemiei de Covid-19. Aflați în imposibilitatea de a mai accesa serviciile publice de sănătate, majoritatea românilor s-au îndreptat în această perioadă către furnizorii privați de servicii medicale.

Dacă în ultimii doi ani, 82,5% dintre români au folosit cel puțin o dată serviciile unei instituții medicale de stat, în timpul pandemiei, aproape 70% dintre pacienți s-au văzut nevoiți să se îndrepte spre mediul privat...

*

Studiul a fost efectuat în perioada aprilie - mai 2021, pe un eșantion de 360 de persoane, din mediul urban, bărbați și femei, cu vârste cuprinse între 18 și 67 de ani, din toate regiunile țării. (L.P.)

LUCREȚIA POP

Lasă un comentariu