MINISTERUL MUNCII VA AVEA UN SISTEM INFORMATIC CARE VA PERMITE DEPUNEREA ONLINE A CERERILOR DE BENEFICII DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ

Distribuie pe:

Ministerul Muncii și Protecției Sociale (MMPS) va avea un sistem informatic care va asigura un punct unic de contact pentru soluționarea online a solicitărilor primite de la cetățeni, potrivit unui comunicat al instituției.

Astfel, Ministerul Muncii și Protecției Sociale demarează împreună cu Agenția Națională pentru Plăti și Inspecție Socială (ANPIS) și Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) un proiect de investiții pentru realizarea sistemului informatic care să permită interacțiunea online a cetățeanului cu ministerul și cu instituțiile aflate în subordine, coordonare sau autoritate.

Practic, printr-un singur punct de contact - portalul MMPS, se va asigura: depunerea online a cererilor de beneficii și de servicii sociale, posibilitatea de consultare online a dosarelor de către orice cetățean sau întreprindere, precum și posibilitatea constituirii dosarelor electronice ale beneficiarilor de servicii sociale și, implicit, optimizarea și modernizarea activității asistenților sociali, prin implementarea unui modul de management de caz, care va permite și introducerea datelor prin terminale mobile (de exemplu pentru ancheta socială).

“Ne dorim să facilităm accesul oamenilor la o gamă largă de servicii publice electronice: asistență, consiliere și îndrumare, fără a mai fi necesară deplasarea la ghișeu. Acest hub de servicii pune bazele unei administrații publice moderne și eficiente prin asigurarea interacțiunii unice cu cetățenii și întreprinderile, dar și prin crearea unei platforme de interconectare între minister și instituțiile din subordine”, a declarat ministrul Muncii, Raluca Turcan.

Proiectul de investiții “HUB de Servicii MMPS - SII MMPS”, aprobat în ședința de Guvern de miercuri, are o valoare totală de 133.137.000 lei, 85% din sumă provenind din fonduri externe nerambursabile, iar restul de la bugetul de stat, prin bugetele Ministerului Muncii și Protecției Sociale și Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării.

Concret, “HUB de Servicii MMPS - SII MMPS” va permite: depunerea on-line a cererilor de beneficii de asistență socială și servicii sociale, prin intermediul unui singur punct de contact cu cetățeanul - portalul MMPS; crearea modulul e-Asistență Socială; posibilitatea de consultare online a dosarelor de către orice cetățean sau întreprindere; constituirea dosarelor electronice ale beneficiarilor de servicii sociale și, implicit, optimizarea și modernizarea activității asistenților sociali, prin implementarea unui modul de management de caz, inclusiv prin culegerea/introducerea de date prin terminale mobile (ex. pentru ancheta socială), care va permite totodată crearea și consolidarea diverselor formulare electronice și crearea bazelor de date electronice interoperabile (la nivel de CNP) pentru diferitele tipuri de servicii; creșterea accesibilității serviciilor publice electronice care urmează a fi furnizate de către MMPS și instituțiile sale, în fapt, măsuri de optimizare și debirocratizare; asigurarea mecanismelor de prevenție, de semnalare automată a suspiciunii de fraudă.

De asemenea, acesta va permite furnizarea de date corecte (prin eliminarea erorilor, redundanțelor și/sau tentativelor de fraudă) celor care gestionează fondurile publice destinate indemnizațiilor sociale, beneficiilor sociale, pensiilor, ajutorului de șomaj, prestării serviciilor sociale, acordării ajutoarelor etc., în domeniile de activitate specifice MMPS și totodată obținerea unor rapoarte optimizate pentru fundamentarea deciziilor și politicilor din domeniile muncă, familie și protecție socială, la nivel național; asigurarea interoperabilității sistemelor informatice în plan intern (între departamentele MMPS și instituțiile aflate în subordinea/sub autoritatea/în coordonarea MMPS), național (între MMPS și instituțiile aflate în subordinea/sub autoritatea/în coordonarea MMPS și alte instituții centrale și locale) și european (cu sisteme omoloage de la nivel European, cu Registrele Europene); gestionarea unitară a informațiilor cu privire la beneficiarii de drepturi de securitate socială acordate acestora din fonduri publice.

Potrivit comunicatului, durata de implementare a proiectului este de 3 ani. (AGERPRES)

MINISTRUL MEDIULUI, DESPRE PROGRAMUL DE INVESTIȚII “ANGHEL SALIGNY”: ESTE ABSOLUT NECESAR

Programul de investiții “Anghel Saligny” este unul absolut necesar și vine în sprijinul Ministerului Mediului, a declarat, miercuri, ministrul de resort, Barna Tanczos, în conferința de presă susținută la Palatul Victoria.

“Este un program absolut necesar. Eu privesc «Anghel Saligny» ca pe un program care vine în sprijinul Ministerului Mediului. Banca Mondială a făcut o analiză și a prezentat aceste cifre și în coaliție. Banca Mondială a făcut o analiză pe tot ce înseamnă dezvoltare de rețele de alimentare cu apă și canalizare. România are nevoie în continuare de peste 20 de miliarde de euro fonduri pentru a realiza aceste rețele la nivelul fiecărei comune, fiecărui UAT. Din această sumă, un miliard de euro este asigurat de Ministerul Mediului prin PNRR, o parte vine din POIM și din Programul operațional 2021-2027, iar o parte o să vină din «Anghel Saligny». Avem infringement pe tot ce înseamnă canalizare în localitățile de peste 10.000 de locuitori, un infringement de care scapă România doar dacă investește masiv în aceste rețele de canalizare și împiedică deversarea acestor ape uzate în râuri, în lacuri și împiedică ajungerea acestor cantități de apă în apa potabilă”, a precizat Tanczos.

El a adăugat că este nevoie de programe naționale, de fonduri europene și de PNRR pentru că, altfel, România nu va reuși să închidă aceste proceduri de infringement.

Întrebat dacă este consens în coaliție pe acest program, ministrul Mediului a răspuns: “Există discuții constructive”.

În ceea ce privește aprobarea acestui program și a rectificării bugetare, Tanczos a transmis că este “o chestiune de zile”.

“Nu știu dacă va mai fi o ședință săptămâna aceasta, s-ar putea să fie vineri sau s-ar putea să fie luni. «Anghel Saligny» s-a discutat în coaliție ieri (24 august - n.r.), nu am participat, am avut întâlniri la minister, dar colegul meu, ministrul Cseke, știe toate detaliile. Discuțiile de ieri din coaliție trebuie să vi le spună dânsul, pentru că nu am participat efectiv la discuții. Este o chestiune de zile. Nu știu dacă o să fie săptămâna asta sau luni-marți. O să fie zilele acestea și «Anghel Saligny» și rectificarea bugetară”, a răspuns ministrul Mediului, Barna Tanczos. AGERPRES

DATELE DESPRE OCUPAȚIA PĂRINȚILOR NU AU RELEVANȚĂ PENTRU PROFESORI; ELEVUL TREBUIE APRECIAT OBIECTIV

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat luni că reglementarea prin care elevilor nu li se vor mai cere date despre ocupația părinților va ajuta la o evaluare “obiectivă” a acestora și va “promova un acces echitabil la educație” al tuturor copiilor.

Potrivit ministrului, datele despre profesia părinților nu au “niciun fel de relevanță”, întrucât elevul trebuie să fie “apreciat obiectiv”.

“Acele date nu au niciun fel de relevanță pentru profesori, elevul trebuie să fie apreciat obiectiv, indiferent că este un copil de ministru sau un copil de o altă profesie, să spunem mai jos, pe o ierarhie pe care nu o asum din perspectivă socială. Pentru a nu promova false ierarhii, pentru a promova un acces echitabil la educație al tuturor copiilor. Pe de altă parte, aceste informații care nu îl ajută pe profesor în evaluare, pentru că evaluarea trebuie să fie obiectivă, standardizată, să măsoare progresul elevului și niciun fel de alte criterii. Aceste criterii vor face parte din dosarul de ajutor social, pentru că sunt acele burse al căror cuantum tocmai vrem să îl modificăm, să îl ridicăm. În afară de bursele de performanță și de bursele de merit pentru bursele de studiu și pentru bursele de ajutor social, veniturile părinților sunt luate în calcul. Sunt luate pentru acei elevi care fac solicitare de sprijin, de burse”, a susținut demnitarul.

El a spus că și copilul său, atunci când a fost elev, a avut “de suferit de la unii care nu îl plăceau pe tatăl care era ministru” și a avut “avantaje” din partea altora care “îl plăceau pe tatăl ministru”.

“Toate aceste lucruri sunt incorecte, nu sunt tolerabile, iar această reglementare ajută la o evaluare obiectivă a elevilor”, a spus Sorin Cîmpeanu.

CUM ÎNCEPE ȘCOALA DIN SEPTEMBRIE? NOI INFORMAȚII PENTRU ELEVI

Anul școlar va începe pe 13 septembrie, cu prezență fizică pentru toții elevii. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat, luni, că toți participanții la festivitățile de deschidere vor trebui să poarte măști de protecție, chiar dacă evenimentele se desfășoară la exterior.

“În data de 13 septembrie vom începe școala cu prezență fizică pentru absolut toți școlarii și pentru absolut toți elevii, fără niciun fel de diferențiere. Va trebui să ne asigurăm că sunt respectate toate măsurile sanitare, va trebui să ne asigurăm că există măști suficiente, va trebui să ne asigurăm că școlile sunt pregătite”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Festivitățile din prima zi de școală se vor organiza cu respectarea măsurilor de protecție.

Ministrul Educației spune că există stocuri suficiente de măști de protecție și acestea vor fi furnizate de Ministerul Sănătății și de inspectoratele școlare.

“Există stocuri, știm exact pe fiecare județ. Acestea vor fi puse la dispoziția școlilor pentru asigurarea protecției sanitare, pentru elevi și pentru cadrele didactice”, a mai spus ministrul Educației. (evz.ro)

NOILE CONDIȚII DE INTRARE ÎN BULGARIA INTRĂ ÎN VIGOARE DE LA 1 SEPTEMBRIE 2021

Conform noilor prevederi, cetățenii români care sosesc din România (menținută în zona verde) pot intra în Republica Bulgaria sub condiția prezentării, pe lângă documentele de călătorie, a unuia dintre următoarele documente: un certificat digital european COVID-19 care atestă vaccinarea sau un document similar, care conține aceleași date precum certificatul digital european COVID-19; un certificat digital european COVID-19 care atestă vindecarea sau un document similar, care conține aceleași date precum certificatul digital european COVID-19; un certificat digital european COVID-19 care atestă testarea sau un document similar, care conține aceleași date precum certificatul digital european COVID-19.

Printre categoriile de persoane exceptate de la cerința prezentării de documente COVID-19 la intrarea în Republica Bulgaria se află persoanele care tranzitează teritoriul Republicii Bulgaria, în cazul în care se garantează părăsirea imediată a teritoriului acestui stat, precum și copiii cu vârsta de până la 12 ani, a precizat un comunicat al MAE transmis AGERPRES.

De asemenea, cetățenii români care se confruntă cu o situație dificilă, specială, cu un caracter de urgență, au la dispoziție și telefonul de urgență al misiunii diplomatice a României în Republica Bulgaria: 00359879440758.

Ministerul Afacerilor Externe recomandă consultarea paginilor de internet: https://www.mae.ro/node/51904 și http://sofia.mae.ro/, informarea temeinică anterior deplasării în străinătate și respectarea cu strictețe a măsurilor aplicabile în contextul pandemiei de COVID-19. (AGERPRES)

Lasă un comentariu