RENUNȚAREA LA SERVICIILE DE COMUNICAȚII FĂRĂ PENALIZĂRI

Distribuie pe:

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) readuce în atenția celor interesați faptul că modificarea contractului pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune se poate face, atât la cererea utilizatorului, cât și la inițiativa operatorului.

Astfel, potrivit unui comunicat de presă al ANCOM, utilizatorul poate solicita schimbarea planului tarifar sau a altor clauze conform prevederilor exprese din contract prin negocierea directă cu furnizorul.

Dacă operatorul intenționează să modifice unilateral clauze din contract (servicii oferite, tarife, mod de tarifare etc.), el are obligația să își informeze abonații despre modificări prin intermediul unei notificări, cu cel puțin 30 de zile înainte de producerea acestora.

În acest interval, dacă nu sunt de acord cu modificările, abonații pot renunța la contract fără a plăti despăgubiri.

Notificarea privind intenția de a modifica unilateral contractul trebuie să fie transmisă de operator printr-unul din următoarele mijloace: e-mail, SMS, contul de client al utilizatorului de pe site-ul operatorului, caz în care va fi însoțită de un SMS și (sau) e-mail de avertizare cu privire la transmiterea notificării, fax sau scrisoare.

Mijlocul ales de furnizor pentru transmiterea notificării trebuie să asigure transmiterea integrală a textului acesteia, fără a face trimitere la alte surse de informare.

Dacă un furnizor a modificat contractul fără să notifice sau fără să informeze utilizatorul despre posibilitatea de a denunța contractul fără penalități, ANCOM poate lua măsuri. Sesizările pot fi trimise prin mijloacele menționate în secțiunea Sesizează ANCOM. (L.P.)

Lasă un comentariu