CE VOR ELEVII: 1 DIN 2 PREFERĂ ȘCOALA ONLINE ȘI NUMAI 15% SUNT DE ACORD CU ÎNCEPEREA CURSURILOR PE 3 IANUARIE

Distribuie pe:

Consiliul Național al Elevilor a realizat un studiu la care au răspuns elevi, părinți și profesori. 51,7% dintre aceștia cred că, din 8 noiembrie, orele ar trebui derulate în funcție de situația epidemiologică din unitatea de învățământ.

Doar 14,9% consideră o măsură bună începerea cursurilor la 3 ianuarie.

Consiliul Național al Elevilor a transmis, marți seară, că a realizat un studiu despre cum ar trebui să arate anul școlar 2021-2022 în condiții de pandemie.

“În doi ani pandemici, în care sistemul a generat fenomene precum “închide - deschide școala”, nimeni nu a făcut nimic pentru ca învățământul online să fie o alternativă cu adevărat viabilă pentru școala în format fizic, iar, în cazul prezenței fizice, nu s-a reușit nici până acum dotarea cu infrastructura necesară, nici din punct de vedere tehnic, dar nici din punct de vedere sanitar, fapt ce transformă mediul școlar în ceva ce se îndepărtează total de conceptul creării unor comunități sigure pentru toată lumea.

Pierderile elevilor nu pot fi măsurate. Situația variază de la clasă la clasă, de la resursele unei școli la alta, dar și prin intermediul factorilor socio-economici din familiile din România”, a transmis Consiliul Național al Elevilor.

Aproximativ 60.000 de persoane au participat la acest studiu.

Este vorba de profesori, părinți și elevi. 91,8% dintre respondenți sunt elevi, 5,9% sunt părinți, în timp ce cadrele didactice ce au participat la consultare reprezintă 2,3% din totalul respondenților.

Întrebați despre modalitățile în care aceștia consideră că se poate recupera materia din cele două săptămâni de vacanță din perioada 25 octombrie - 7 noiembrie, respondenții formularului au menționat, într-un procent de 75,3%, că ar fi adecvat ca materia să fie recuperată pe parcursul anului, la decizia fiecărui profesor.

Totodată, 11,3% dintre respondenți au precizat că metoda preferabilă de recuperare a materiei este modificarea structurii anului școlar, în vreme ce 10,3% afirmă că acest lucru se poate realiza prin prelungirea anului școlar în vară și prin decalarea examenelor naționale, iar 3,1% dintre respondenți consideră că recuperarea materiei se poate realiza prin susținerea orelor de curs în zilele de sâmbătă.

În ceea ce privește scurtarea vacanței de iarnă cu o săptămână ca mijloc de recuperare a materiei, majoritatea covârșitoare a respondenților (85,1%) a considerat inoportună această metodă, în vreme ce 14,9% dintre elevii, părinții și cadrele didactice ce au luat parte la consultare spun că începerea cursurilor în data de 3 ianuarie ar fi o măsură bună.

Întrebați “Cum ai vrea să continue școala din data de 8 noiembrie?”, 48,3% dintre res-pondenți vor în format online și 51,7% ca și până acum, în funcție de situația epidemiologică din școală.

Totodată, 89,8% dintre cei care au luat parte la consultare sunt de părere că, în cazul desfășurării cursurilor în format fizic începând cu data de 8 noiembrie, este necesară suspendarea tezelor în semestrul I, iar 10,2% dintre aceștia consideră că susținerea tezelor este în continuare o metodă eficientă de evaluare a elevilor.

Au fost făcute și câteva propuneri, la finalul chestionarului. Prima se referă la menținerea structurii anului școlar în formula actuală, fără modificarea vacanței de iarnă, astfel încât materia să se poată recupera prin eliminarea săptămânii “Școala altfel”.

A doua propunere se referă la descentralizarea deciziei privind funcționarea școlilor din data de 8 noiembrie, astfel încât fiecare școală să decidă formatul în care își desfășoară cursurile.

Consiliul Național al Elevilor mai propune dotarea unităților de învățământ cu teste rapide antigen, precum și suspendarea lucrărilor scrise semestriale (tezele) pentru semestrul I.

Lasă un comentariu