UEFA ȘI CONMEBOL AU CĂZUT DE COMUN ACORD! SUPERCUPĂ NUMITĂ “FINALISSIMA” ÎNTRE CÂȘTIGĂTOARELE DE LA COPA AMERICA ȘI EURO. CÂND VA FI DUELUL ARGENTINA - ITALIA

Distribuie pe:

UEFA a anunțat, miercuri, prelungirea unui acord cu Conmebol, versiunea îmbunătățită a înțelegerii, valabilă până la 20 iunie 2028, incluzând și potențiala organizare a mai multor evenimente sportive. Primul astfel de eveniment va fi un meci între câștigătoarea Campionatului European din 2020, Italia, și deținătoarea trofeului Copa America, Argentina. “Finalissima” se va disputa pe un stadion din Londra, la 1 iunie 2022. De asemenea, conform acordului, la Londra va exista un birou comun UEFA/CONMEBOL. Biroul va fi inaugurat la începutul anului 2022. “Suntem nerăbdători să explorăm noi oportunități împreună și abia așteptăm Finalissima la Londra, în iunie 2022”, a declarat președintele UEFA, Aleksander Ceferin.

Italia a câștigat Euro-2020 la 11 iulie 2021, învingând în finală Anglia, scor 4-3, la Londra, în urma loviturilor de departajare. Argentina și-a adjudecat trofeul Copa America la 10 iulie 2021, impunându-se în finală în fața echipei Braziliei, scor 1-0. Partida s-a disputat pe stadionul Maracana din Rio de Janeiro.

FIA VA ANCHETA EVENIMENTELE DIN FINALUL MARELUI PREMIU AL EMIRATULUI ABU DHABI

Consiliul Mondial al Federației Internaționale de Automobilism (FIA), reunit, miercuri, la Paris, a susținut propunerea președintelui FIA, Jean Todt, de a efectua o analiză a evenimentelor petrecute la finalul Marelui Premiu al Emiratului Abu Dhabi, care au stabilit campionul mondial de Formula 1 în 2021. Marele Premiu FIA Formula 1 Abu Dhabi 2021 a stârnit un număr mare de reacții din partea comunității F1 și a sportului cu motor în general, precum și în public. Responsabilitatea principală a FIA la orice eveniment este să asigure siguranța tuturor celor implicați și integritatea sportului. Circumstanțele utilizării mașinii de siguranță în urma accidentului pilotului Nicholas Latifi și comunicările aferente dintre echipa FIA a Direcției cursei și formațiile de Formula 1 au generat importante neînțelegeri și reacții din partea echipelor de Formula 1, piloților și fanilor, o controversă care pătează în prezent imaginea campionatului și celebrarea cuvenită a primului titlu de campion mondial al piloților, câștigat de Max Verstappen, și celui de-al optulea titlu consecutiv de campion mondial al constructorilor, câștigat de Mercedes. În urma prezentării unui raport privind succesiunea evenimentelor care s-au petrecut după incidentul din turul 53 al Marelui Premiu și într-un continuu efort de îmbunătățire, președintele FIA a propus Consiliului Mondial al sportului cu motor, ca un exercițiu detaliat de analiză și clarificare pentru viitor să aibă loc acum, cu toate părțile relevante.

Această chestiune va fi discutată și abordată cu toate echipele și cu toți piloții pentru a extrage orice lecții din această situație și pentru claritatea care va fi oferită participanților, presei și fanilor cu privire la reglementările actuale, pentru a păstra natura competitivă a sportului nostru, asigurând în același timp siguranța piloților și oficialilor. Nu doar Formula 1 poate beneficia de pe urma acestei analize, ci și, în general, toate celelalte campionate de circuit FIA. În urma acestei prezentări și a unei discuții ample, Consiliul Mondial a decis să susțină în unanimitate propunerea președintelui. Prin urmare, FIA va face tot posibilul pentru ca acest lucru să fie pus în mișcare și va propune Comisiei de Formula 1 să dea un mandat clar pentru studiu Comitetului Consultativ Sportiv, cu sprijinul piloților de Formula 1, astfel încât orice feedback semnificativ și concluzii identificate să fie prezentate înainte de începutul sezonului 2022, a arătat FIA, într-un comunicat. Pilotul olandez al echipei Red Bull, Max Verstappen, a câștigat, duminică, Marele Premiu al Emiratului Abu Dhabi, a XXII-a etapă, ultima, a Campionatului Mondial de Formula 1 și, totodată, primul său titlul mondial. El a fost urmat de Lewis Hamilton, pe care l-a întrecut în ultimul tur, într-o nouă cursă controversată, cu haos în deciziile comisariilor FIA. Spaniolul Carlos Sainz jr. (Ferrari) a completat podiumul. Cursa s-a jucat în ultima sa parte, după turul 53/58, în urma unui accident suferit de Nicholas Latifi (Williams), care a necesitat intrarea pe pistă a safety car-ului. Înaintea accidentului, Hamilton conducea confortabil, cu peste 11 secunde avans față de Verstappen și între cei doi se aflau cinci monoposturi întârziate cu un tur. Inițial, directorul de cursă și șeful comisarilor FIA, Michael Masi, a decis că monoposturile întârziate rămân pe loc, apoi s-a răzgândit și le-a permis acestora să revină în coada plutonului. Această ultimă situație a “pulverizat” avantajul lui Hamilton și i l-a plasat în “coaste” pe Verstappen, care între timp trecuse pe la boxe și “încălțase” cauciucuri de compoziție soft. S-a mai concurat doar un tur, suficient pentru olandez să-l întreacă pe pilotul britanic, a cărui mașină era echipată cu pneuri dure uzate, și să-i “sufle” titlul mondial.

SORIN CRĂCIUN

Lasă un comentariu