AȚI PRIMIT FACTURI FĂRĂ COMPENSARE LA CURENT ȘI GAZE? UNDE PUTEȚI FACE CONTESTAȚIE

Distribuie pe:

Mai mulți furnizori au emis facturi la energie electrică și gaz fără compensare sau fără plafonare, după cum a anunțat ministrul Energiei, Virgil Popescu.

Astfel, unii români s-au trezit că au de plătit sume uriașe. Paul Anghel, director general ANPC, a explicat ce soluții au aceștia.

Mai întâi, ei trebuie să facă o sesizare către furnizor, pentru a încerca să găsească o soluționare amiabilă acolo. Dacă nu reușesc, pot trimite o sesizare către Protecția Consumatorilor.

“Ceea ce poate face concret? Atunci când oferta sau factura pe care o primește nu concordă cu ceea ce a avut persoana în contract să trimită o sesizare către Protecția Consumatorilor.

Sigur că noi splituim competența cu Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) care se și ocupă de formele de contract existente astăzi pe piață.

În aceste situații, consumatorul trebuie să facă o sesizare mai întâi către operatorul economic, respectiv furnizor, să găsească o soluționare amiabilă acolo.

În cazul în care nu găsește această soluționare amiabilă, nu trebuie să plătească și trebuie să se îndrepte și către ANPC.

Specialiștii noștri vor verifica exact modul de calcul în conformitate cu prevederile actuale legale. În cazul în care modul de calcul nu este corect, cu celeritate se vor restitui sumele, dacă acestea s-au plătit, dacă nu s-au plătit, se va refactura clientului respectiv”, a explicat Paul Anghel, director general ANPC.

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a declarat luni că furnizorii au greșit pentru că au emis facturi la energie electrică și gaz fără compensare sau fără plafonare.

“Furnizorii au greșit. Au greșit pentru că au emis facturi către oameni fără compensare, fără plafonare. Un mare furnizor, nu-i dau numele, până astăzi a dat drumul la facturi fără să aplice legea.

Toți au dat, să zicem așa în ghilimele, vina pe faptul că a trebuit să-și adapteze programele informatice. Eu, totuși, fac un apel către toți furnizorii să-și revină și să dea drumul la facturile corectate la absolut toți oamenii”, a spus Virgil Popescu, la Realitatea Plus.

El afirmă că sunt furnizori care nu facturează corect, încasează mai mulți bani, apoi stornează facturile.

FACTURILE REFĂCUTE... FĂRĂ PENALIZĂRI

Facturile la curent și gaze care nu au respectat plafoanele reglementate vor fi refăcute, a anunțat marți premierul Nicolae Ciucă. Până la refacerea calculelor de către furnizori, pentru aceste facturi nu se vor percepe penalizări.

Totodată, de la 1 aprilie, consumatorii casnici cu un consum de până la 300 kW/oră vor beneficia de o nouă schemă de protecție la factura de energie, care va include TVA redusă de 5%, precum și compensarea certificatului verde și a bonusului de cogenerare pentru consum, anunțat premierul.

Vor exista scheme de ajutor nu numai pentru consumatorii casnici, ci și pentru domeniul sectorului agricol, al industriei alimentare și pentru IMM-uri.

“Vom reduce costul energiei electrice la consumatori prin compensarea bonusului de cogenerare și contravaloarea certificatelor verzi. Vom elabora o schemă de sprijin și pentru gaze naturale. În domeniul sectorului agricol și al industriei alimentare, vom lansa măsurile de sprijin la 1 februarie și le vom menține active până la 1 iulie”, a subliniat Nicolae Ciucă.

Lasă un comentariu