ANPC ÎNFIINȚEAZĂ COMANDAMENTUL PENTRU ENERGIE, CARE VA VERIFICA NEREGULILE DIN FACTURI

Distribuie pe:

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a decis să înființeze Comandamentul pentru Energie, care se va ocupa de soluționarea problemelor constatate ca urmare a numărului mare de reclamații depuse de cetățeni privind facturile la energie și gaze naturale.

Un alt motiv pentru care a fost înființat acest comandament este și “complexitatea neregulilor constatate în teren în cele 5 zile de când au început verificările în acest domeniu”, se precizează într-un comunicat remis joi de ANPC.

Noua structură va reuni comisari ANPC din toată țara și va include echipe de control suplimentare în zonele în care numărul de reclamații din partea cetățenilor este mai mare, pentru a putea efectua cu celeritate verificările necesare, subliniază sursa citată.

Pentru reclamații, consumatorii nemulțumiți pot apela numărul de telefon 021.307.67.89, de luni până vineri, între orele 8.00-16.00, sau le pot transmite la adresa de e-mail energie@anpc.ro.

Comandamentul pentru Energie va fi coordonat de președintele ANPC, Mihai Culeafă, și de directorul general al ANPC, Paul Anghel, și va funcționa până la data de 31 martie 2022, termenul până la care acționează Legea 259/2021.

Ce trebuie să verifice consumatorii care cred că au fost înșelați

ANPC transmite consumatorilor etapele pe care aceștia trebuie să le parcurgă atunci când primesc o factură pe care o consideră incorectă:

* să verifice dacă valoarea consumului din factură este în limitele celei prevăzute în contract;

* să verifice dacă prețul unitar pentru consumul măsurat după data de 1 noiembrie 2021 este de maxim 0,525 lei/kWh la energie electrică și 0,25 lei/kWh la gaze naturale, astfel încât prețul total, cu toate taxele incluse, să nu depășească 1 leu/kWh la energie electrică și 0,37 lei/kWh, la gaze naturale;

* să verifice că există rubrica de preț compensat/plafonat pe factura corespunzătoare consumului de energie după 1 noiembrie 2021.

Atunci când consumatorii constatată probleme în cazul facturilor pe care le-au primit, trebuie să solicite clarificări furnizorului de energie respectiv, se menționează în comunicatul ANPC.

În continuare, dacă acest demers nu se soluționează, consumatorii pot depune o reclamație online sau în scris către Comisariatele Județene pentru Protecția Consumatorilor, însoțită de o copie a facturii, precum și de o copie a răspunsului furnizorului în urma sesizării realizate de către consumator.

Și ANRE recomandă clienților care au neclarități privind facturarea energiei electrice și a gazelor naturale să se adreseze furnizorului care a emis factura, pentru clarificări. Pentru informații puteți suna la ANRE la numărul 0374.554.265 și la numărul 021.9782.

Reamintim că guvernanții s-au întâlnit, joi, cu reprezentanți ai sindicatelor și ai patronatelor pentru a găsi soluții pentru combaterea creșterii prețurilor la energie electrică și gaze, care se traduc în facturi uriașe pentru populație, dar și pentru companii, riscând să blocheze economia și să-i ruineze pe consumatorii casnici. AGERPRES (Foto: SpotMedia.ro)

Lasă un comentariu