Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a trimis companiilor energetice un chestionar pentru a afla exact câte facturi au fost emise greșit și trebuie recalculate.
Pe 2 februarie 2022 a fost expediat prin e-mail, către toate companiile care furnizează energie electrică și gaze naturale operatorilor casnici din România, un chestionar care conține o rubricație detaliată, în urma completării căruia va fi posibilă o centralizare exactă a numărului de facturi greșit întocmite, în raport cu prevederile ordonanțelor 118/2021 și 3/2022.
“Așa cum am spus la începutul săptămânii, dorim să avem date certe, asumate, pentru a putea cuantifica dimensiunea exactă a facturării eronate în domeniul energiei electrice și gazelor naturale, în România.
Ne-am ținut de cuvânt și imediat am construit un chestionar care să ne permită radiografierea precisă a fenomenului și, în raport cu acest lucru, să putem aborda concret și rapid controlul remedierii eventualelor greșeli. Imediat cum centralizăm toate datele, le vom da publicității”, a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC, citat de Agerpres.
“Referitor la schema de ajutor pentru plafonarea prețurilor la energie și la gaz, care a fost instituită prin OUG 118/2021, aplicată prin Legea 259/2021, în urma controalelor care au fost desfășurate la toți furnizorii de energie electrică și gaze naturale vă pot spune că la nivelul săptămânii trecute (...) au fost identificate un număr de 89.195 de facturi greșite, iar la nivelul energiei electrice au fost identificate peste 450.000 de facturi greșite.
În urma acestor controale desfășurate de ANPC s-a identificat nerespectarea clauzelor contractuale și aplicarea neadecvată a ordonanței 118/2021, dispunându-se refacerea și acestor facturi ce au fost întocmite greșit”, a declarat secretarul de stat în Ministerul Energiei.